PwC: Mladé ženy neopouštějí zaměstnání kvůli rodině, ale kariéře

| redakce

Mladé ženy neopouštějí zaměstnání kvůli rodině, k odchodu z firem je vede spíše nedostatek příležitostí ke kariérnímu růstu. Vyplývá to z celosvětového průzkumu poradenské firmy PwC mezi 8 756 ženami ze 75 zemí narozenými mezi lety 1980 a 1995.

Současné mladé ženy jsou podle průzkumu v porovnání s předchozími generacemi vzdělanější a více kladou důraz na kariéru. V porovnání s jinými generacemi jsou sebevědomější a ambicióznější. Mezi nejsebevědomější patří Brazilky (76 %), Indky (76 %) a Portugalky (68 %). Naopak nejnižší sebevědomí prokázaly Japonky (11 %), Kazašky (18 %) a překvapivě také Němky (19 %).

Téměř polovina těchto žen (49 %) věří, že u svého současného zaměstnavatele může dosáhnout nejvyšších pozic. Pokud však nedostanou dostatek příležitostí k růstu či rozvoji, odcházejí (52 %). To je mnohem častější důvod k odchodu ze zaměstnání než zakládání rodiny (19 %).

Přestože 71 % žen stále cítí, že příležitosti v oblasti kariéry nejsou rovné pro všechny, 49 % z nich věří, že může dosáhnout u svého současného zaměstnavatele nejvyšších pozic. Celkem 66 % žen uvedlo, že vydělává stejně či více než jejich partner.

"Ženy posilují své postavení i na českém trhu práce. Jak ukázaly poslední výsledky indexu jejich zapojení na pracovním trhu, který sestavuje PwC, dokonce si v něm ČR o jednu příčku polepšila. I tak ale zůstává celkově pod průměrem zemí OECD," uvedl odborník na řízení lidských zdrojů z PwC ČR Daniel Soukup.

Mladé ženy, které v současnosti začínají budovat kariéru, mají díky své silnější pozici předpoklady nastartovat změny ve firemních kulturách. Ty by se mohly týkat především přístupu k vyvážení pracovního a soukromého života, což je pro tuto generaci zásadní. Ženy zároveň chtějí pracovat ve firmách, jejichž kultura vyzdvihuje rovnoprávnost pohlaví.

"Rovné příležitosti deklaruje v Česku drtivá většina firem. Praktická možnost využívat pružnou pracovní dobu či zkrácených úvazků, které by ženám lépe umožnily skloubit kariéru s rolí matky, však stále není samozřejmostí ve všech firmách," doplnil Soukup.

Zdroj: ČTK

reklama
reklama