Vodafone kritizuje cenu za prodloužení licence na kmitočty pro O2 Czech Republic

| redakce

Společnost Vodafone kritizuje plánované prodloužení licence na kmitočty, na nichž O2 Czech Republic provozuje své mobilní sítě. Operátorovi se nelíbí nízká cena za tento příděl, která je podle něj o 92 % nižší proti hodnotě stanovené znalcem, a prohlubuje tak nerovnováhu na trhu. ČTK to v pátek řekla viceprezidentka pro technologie Vodafone Tanja Richterová. Český telekomunikační úřad již O2 vyzval k podání žádosti o tento příděl, který platí do roku 2024.

Cena 432 milionů korun vyplývá z doplněného posudku, který ČTÚ zveřejnil na svém webu. Podle Vodafone se tím potvrzuje zvýhodňování firmy vůči jejím konkurentům. "Jsme znepokojeni, že ČTÚ tímto krokem poskytuje skupině PPF 92% slevu z ceny kmitočtů stanovenou znalcem vybraným samotným regulátorem, a zvyšuje tak nerovnováhu na trhu," uvedla Richterová.

Společnost O2 již dříve reagovala, že se udělování kmitočtů řídí zákonem o elektronických komunikacích. Kritiku konkurenta tehdy odmítla s tím, že jde pouze o obnovu jednou vydaného a využívaného přídělu a Vodafone ani jiný operátor o tyto frekvence usilovat nemůže. T-Mobile a Vodafone licence platí do roku 2024, respektive 2021.

Kritika nejmenšího tuzemského operátora navazuje na dřívější prohlášení ohledně jeho tržního znevýhodnění. Vodafone se domnívá, že oba jeho konkurenti od státu získali výhodu, kterou on nedisponuje. Doplněný posudek, který stanoví odlišnou hodnotu přídělu, pak podle Vodafone nebyl dopředu konzultován.

ČTÚ namítl, že nejde o nový posudek, ale doplnění původního. "Soudní znalec na základě připomínek obdržených k posudku, který úřad zveřejnil spolu s ostatními dokumenty v rámci veřejné konzultace, seznal potřebu zpřesnit některé výpočty zejména s ohledem na dostupnost aktuálních dat. Veřejnou konzultaci úřad provedl a dokončil v souladu s požadavky zákona, když zveřejnil tabulku vypořádání a současně i konečné verze relevantních dokumentů," sdělil ČTK mluvčí úřadu Martin Drtina.

Zdroj: ČTK

reklama
reklama