Evropské burzy v pátek uzavřely na nule, za celý týden zpevnily o více než půl procenta

| redakce

Evropští akcioví investoři sice v pátek po většinu seance pokračovali ve vybírání zisků po rally ze začátku týdne, seanci nicméně západoevropské indexy zakončily na nule. Pomyslným vítězem dne byly akcie společnosti Unilever. Ty vyletěly vzhůru po zprávě, že o spojení s britsko-nizozemským výrobcem spotřebního zboží usiluje americká potravinářská společnost Kraft Heinz.

Unilever údajně nabídku odmítl, jeho akcie zdražily o více než 14 %. Potravinářský gigant Kraft Heinz podle pátečního prohlášení hodlá i nadále pracovat na dosažení dohody mezi oběma společnostmi.

Regionální index STOXX Europe 600 v pátek získal 0,03 % na 370,22 bodu a za celý týden zpevnil o 0,77 %. Většina jeho sektorů byla lehce pod nulou, nejhůře se vedlo bankovnímu odvětví. Francouzský CAC 40 klesl o 0,65 % na 4 867,58 bodu (za celý týden +0,81 %), německý index DAX seanci zakončil na nule (za celý týden +0,77 %) a britský FTSE 100 si polepšil o 0,3 % na 7 299,96 bodu (za celý týden +0,45 %).

Z výsledkové sezóny investory zaujala především čísla největší evropské pojišťovny Allianz. Ta v loňském roce zvýšila čistý zisk o 4 % na 6,9 miliardy eur. V samotném čtvrtém čtvrtletí zisk firmě meziročně stoupl o 23 % na 1,7 miliardy eur. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 1,54 miliardy eur. Akcie společnosti na zveřejnění výsledků zareagovaly mírným posílením.

Z korporátních zpráv rezonovaly také údaje o lednových prodejích největší evropské automobilky Volkswagen. Německému koncernu v lednu meziročně klesl odbyt o 4 % na 813 tisíc vozů, především kvůli slabší poptávce v Číně, kde odbyt klesl o 14 %. Akcie společnosti v pátek uzavřely se ztrátou necelých 2 %.

Evropské akcie (17. února 2017)
Evropské akcie (17. února 2017)Zdroj: CNBC

Nejdůležitější páteční události na evropských trzích

Výsledková sezóna

Hlavní události na evropských trzích za uplynulý týden

Výsledková sezóna v uplynulém týdnu

Zdroj: CNBC

reklama
reklama