CME: Analýza hospodářských výsledků

| redakce

Mediální CME zveřenila své čtvrtletní výsledky. Jak vypadají pod lupou Patricka Vyroubala, burzovního analytika z Atlantik FT?

Společnost CME zveřejnila ve středu výsledky za 4Q09, které na provozní úrovni překonaly výhled společnosti i očekávání analytiků. Oproti výhledu společnosti byly důvodem zejména nižší náklady na Ukrajině a v Bulharsku, naopak v Rumunsku byly náklady vyšší. Ostatní země nepřinesly významné překvapení. Proto bychom očekávali mírnou pozitivní reakci trhu. Čistá ztráta byla vyšší než očekávání (kurzové vlivy a daň).

Tržby poklesly o 14 % r/r na 252 mil. USD a mírně překonaly naše i tržní očekávání (240, resp. 243 mil. USD). Tržby byly ve 4Q09 nepříznivě ovlivněny poklesem reklamního trhu (o 10-20 % r/r; vliv ekonomické recese), což částečně kompenzovalo posílení lokálních měn vůči dolaru (cca 10% r/r). Za celý rok 2009 reklamní trh ve střední a východní Evropě oslabil o silných 30 %.

Celkové provozní náklady se snížily méně než tržby (-2 % vs. -14 %), a proto EBITDA oslabila o 45 % r/r na 44 mil. USD a byla vyšší než tržní odhad (37 mil. USD) i naše očekávání (33 mil. USD).

Celkově byla dosažena čistá ztráta 55 mil. USD, která byla vyšší než naše očekávání (-29 mil. USD) i odhad trhu (-7 mil. USD) zejména vlivem vyšších než očekávaných daňových nákladů.

Za celý rok 2009 tržby poklesly o 30 % r/r na 714 mil. USD a EBITDA o 75 % r/r na 75 mil. USD, čímž byl překonán výhled společnosti z října 2009 (tržby 702-710 mil. USD a EBITDA 60-70 mil. USD). Naše očekávání bylo 702 mil. USD (tržby) a 63 mil. USD (EBITDA).

Čistá ztráta se snížila na 97 mil. USD z 270 mil. USD v roce 2008, když v obou letech se nepříznivě projevilo zaúčtování odpisu goodwillu a nehmotných aktiv (82 mil. USD resp. 337 mil. USD).

První příspěvek akvizice Media Pro Entertainment v Rumunsku (konsolidován necelý 1 měsíc), která představuje výrobu a distribuci televizní tvorby, znamenal cca 3 mil. USD na tržbách a 0 mil. USD u EBITDA.

cme výsledky

Konferenční hovor s analytiky

Na konferenčním hovoru CME sdělila, že zotavení reklamního trhu čeká ve 2. pololetí roku 2010. V 1. pololetí by reklamní trh měl stagnovat, ale na některých trzích by mohlo dojít k poklesu, protože inzerenti zůstávají stále opatrní. Růst reklamního trhu za celý rok 2010 by se měl pohybovat v nízkých jednociferných číslech.

Zdroj: ATLANTIK FT

reklama
reklama