Investicniweb.cz: TOP 10 článků týdne

| redakce

Deset nejlepších článků a videí na Investicniweb.cz uplynulého týdne.

Do roku 2012 zbývají hodiny: Může to být ještě horší, než si všichni myslí (Agata Urbanska, HSBC) Světovou ekonomiku čeká výrazné zpomalení, možná ještě prudší, než většina expertů předpovídá. Investoři budou i proto nadále volit bezpečné přístavy. Namísto vysokých výnosů budou hledat klid. Ten jim region střední a východní Evropy jen stěží nabídne, říká ekonomka HSBC Agata Urbanska. Ta je devátou z řady expertů, kterých se Investiční web zeptal na to, co čekají v roce 2012.

Na čem vydělat v roce 2012? Na akumulovaných českých akciích a vybraných komoditách! Rok 2011 byl rokem dvou rozdílných poločasů. První polovina roku byla pro investory výborná, akciové a komoditní trhy zajímavě rostly. Zato druhá polovina roku byla pro investory velmi nepříjemná. Zcela nejkrutějšími měsíci byly srpen a září, když říjen byl naopak nejlepším měsícem za několik desítek let. Hlavní příčinou tržních poklesů v druhé polovině roku byla propukající evropská dluhová krize a její možné dopady.

Galerie: Komodity v roce 2012 podle Morgan Stanley Světová ekonomika poroste v roce 2012 pomaleji než letos. Proto analytický tým Husseina Allidiny z Morgan Stanley upřednostňuje obchody s těmi komoditami, které by měly dosahovat slušné výkonnosti i v prostředí slabší ekonomiky. Poklesu cen vybraných komodit by měly zabránit překážky v navyšování jejich nabídky. Mezi favority řadí Morgan Stanley mimo jiné zlato a maso, podprůměrnou výkonnost naopak čeká u ropy.

Jim O'Neill (Goldman Sachs): V roce 2012 už Evropa nebude takový mediální hit! Podle investičního stratéga Goldman Sachs je jasné, že budeme mít v roce 2012 o čem přemýšlet. Leccos se může lehce zvrtnout. Jim O'Neill mimo jiné předpokládá, že dolar porazí euro a že Čínu nečeká tvrdé přistání.

Sedm smrtelných finančních hříchů Hledáte finančního poradce, který by vám poradil, co s penězi, aby vydělávaly? Mnohem chytřejší je se nejdříve zeptat, co s penězi rozhodně nedělat!

  • 1
  • 2
reklama
reklama