Burzovní kalendář 28. 6. - 2. 7. 2010

| redakce

Start druhého pololetí na Wall Street bude v režii statistiky z pracovního trhu, odhadů výsledků firem a summitu zemí G20. Tón obchodování na pražské burze bude ovlivněn vývojem indexů na vyspělých trzích a novinkami z pondělní valné hromady ČEZu.

Wall Street

Americké akcie v posledních pěti obchodních seancích po horších odhadech HDP a negativních zprávách z nemovitostního sektoru umazaly 3,6 procenta (S&P 500). Za necelý půlrok Wall Street zatím naakumulovala ztrátu 7,9 procenta (S&P 500).

Optimismus by mohla na parkety burz v New Yorku přinést nadcházející výsledková sezóna.

"Domnívám se, že akcie čeká během letní výsledkové sezóny silný růst, který však následně vystřídá korekce," domnívá se Stuart Freeman z poradenské společnosti Wells Fargo Advisors. (zdroj: CNBC)

Jeho odhad je v souladu s burzovním almanachem, který říká, že v posledních několika čtvrtletích byla výsledková sezóna vždy nakloněna kurzovému růstu.

"Výsledky firem budou odrážet silný dolar a slabý růst v Evropě, ale celkově budou solidní, přestože růst nepoženou tržby, ale zisk na akcii," dodává Stuart Freeman (zdroj: CNBC)

Investoři budou tento týden především zvědaví na páteční statistiku z trhu práce. Celková nezaměstnanost by měla zůstat na dubnových 9,7 procenta. Investoři se však zaměří na samotnou skladbu nezaměstnaných a celkové čtvrteční žádosti o podporu.

"Pátek dá velký makroobrázek nálady na trhu, a proto by mu měli investoři věnovat mimořádná pozornost," řekl ve svém investičním pořadu Mad Money Jim Cramer.

Mezi další makronovinky týdne budou patřit pondělní statistika osobních příjmů a výdajů (odhad +0,5, resp. 0,1 %) nebo spotřebitelská důvěra (odhad 62,5 bodu).

Nejen makroekonomické data však mohou ovlivnit směr hlavních amerických indexů. Začátkem obchodního týdne mohou zahýbat výsledky víkendového jednání zemí G20.

datum událost
28/6 Osobní příjmy a spotřeba
29/6 Index spotřebitelské důvěry
1/7 Index nákupních manažerů v Chicagu
2/7 Nezaměstnanost
  • 1
  • 2
reklama
reklama