Burzovní kalendář 24. 1. - 28. 1. 2011

| redakce

Výsledková sezóna na plné obrátky, a k tomu důležitá makrodata. Taková kombinace ovlivní v novém týdnu parkety burz v New Yorku. S vývojem hlavních indexů vyspělých evropských trhů může zahýbat spotřebitelská důvěra a případné zestátňování problémových evropských bank. Na pražské burze odstartují českou výsledkovou sezónu Unipetrol a VIG.

Wall Street

Americké akcie přerušily nejdelší týdenní růstovou šňůru od roku 2007 a index S&P 500 v minulém týdnu ztratil 0,9 procenta. Za poklesem stály především horší než očekávané výsledky bank Goldman Sachs a Citigroup a obavy z růstu čínské inflace.

"Výsledková laťka je po několika měsících zlepšujících se makrodat zavěšena velmi vysoko," říká Scott Migliori z Allianz Global Investors a dodává: "Korekce na konci ledna nebo na začátku února by však neměla nikoho vyděsit." zdroj: Bloomberg

Podobný názor má i Thomas Lee, akciový stratég z banky JPMorgan. "Je možné, že vidíme začátek korekce, ale spíš to vypadá na pauzu v růstu." zdroj: CNBC

Dobré výsledky firem trh ignoruje. Je na akciích bublina?

Další směr vývoje na Wall Street určí především výsledkově velmi intenzivní týden, ve kterém bude reportovat přibližně čtvrtina firem z indexu S&P 500 a polovina firem z indexu Dow Jones. Nejvíc pozornosti na sebe přitáhnou výsledky McDonald's, Boeing, 3M, v rámci technologických firem pak Yahoo! nebo Amazon.com.

Důležitější bude závěr týdne, kdy ve čtvrtek bude zveřejněna hodnota zboží dlouhodobé spotřeby a v pátek nejdůležitější číslo týdne, hrubý domácí produkt za 4. kvartál 2010 (odhad +3,5 %).

Svůj vliv může mít v týdnu také spotřebitelská důvěra, nová čísla z nemovitostního trhu nebo aukce vládních dluhopisů. V týdnu také zasedá Fed, ale analytici žádnou změnu sazeb nečekají, spíš očekávají, že by Fed mohl komentovat budoucí ekonomický výhled a inflaci.

Týden na trzích podle burzovních grafů: Lednový efekt stále ve hře

datum událost
24-28/1 Výsledková sezóna (McDonald´s, Amazon, Johnson & Johnson, Microsoft)
25/1 Spotřebitelská důvěra
26/1 Prodeje nových domů
27/1 Zboží dlouhodobé spotřeby
28/1 HDP za IV. čtvrtletí

Akciové tipy na rok 2011, na nichž se shodne nejvíc manažerů

reklama
reklama