Rally nad rally: Nepodceňujme americké spotřebitele

| redakce

Největší chyba, jaké se může ekonom v současnosti dopouštět, je podceňovat odolnost amerických spotřebitelů. A nikdy to nebylo patrnější než nyní, v "novém normálu, kdy probíhá oddlužování amerických domácností (deleveraging) a pracovních míst nevzniká dost na dlouhodobě udržitelný pokles míry nezaměstnanosti.

Síla amerických spotřebitelů je samozřejmě relativní pojem. Pohled na graf vývoje akcií firem ze spotřebitelského sektoru (consumer discretionary) vyjádřený v ceně celého indexu S&P 500 je ovšem přinejmenším zajímavou ilustrací toho, že americké firmy zaměřené na koncové zákazníky umějí vydělávat a lákat investory k nákupu svých akcií. V roce 2012 patřily k nadprůměrně výkonným titulům například Home Depot, Disney, Starbucks nebo Amazon.

Akcie ze spotřebitelského sektoru svou výkonností překonávají trh

Akcie: Dlouhodobá investice se vyplácí, ztracená dekáda je pryč Akcie: Dlouhodobá investice se vyplácí, ztracená dekáda je pryč Investice do akcií, konkrétně těch amerických, byla v posledních letech komentátory a analytiky zhusta označována ...

Zdroj: The Reformed Broker

reklama
reklama