Nový trend developerů: Zákazníky se snaží dostat přes emoce
|

Nový trend developerů: Zákazníky se snaží dostat přes emoce

V prvních sedmi letech nového tisíciletí byla hlavním heslem marketingu developerských projektů dobrá lokalita. Ekonomická krize obohatila reklamní slogany o pojem sleva. Teprve v poslední době se developeři učí lákat potenciální kupce i na životní styl a emoce.

Nemovitosti Developerské firmy
Vizualizace developerského projektu

Dlouhá léta byl nejfrekventovanějším motivem reklamních kampaní na nové developerské projekty obraz rozesmáté rodinky. Hitparádu nejčastějších reklamních sloganů vedly různé modifikace hesla "Blízko přírodě, na dosah městu". Stěžejní byla lokalita a tu prodejci neváhali trochu přikrášlit.

"Nebylo výjimkou, když se informace na reklamních nosičích poněkud odchýlily od reality. Deklarovaná vzdálenost od centra města byla dramaticky jiná než skutečnost, zmiňovaná zeleň v dosahu býval mnohdy kopeček 20 minut pěší chůze od domu," konstatuje Peter Višňovský, obchodní ředitel realitní kanceláře Lexxus. To se však podle mění, mimo jiné i díky ekonomické krizi.

"Developeři jsou otevřenější experimentům a kreativitě. Uvědomují si, že o menší počet klientů je potřeba skutečně bojovat," míní Višňovský. V aktuálních reklamních kampaních developerů je podle něj vidět snaha o odlišení od konkurence a vytvoření jedinečného a dobře zapamatovatelného obrazu konkrétního bydlení. "Projevuje se to i větší pestrostí v názvech nových projektů, které již nepracují pouze s prověřeným a dosti nudným vzorcem Rezidence + označení části města," dodává Višňovský.

Od lokality k životu a emocím

Marketing developerských projektů se podle odborníků v Česku výrazně změnil až za poslední rok dva. "O komunikaci se začíná uvažovat již při řešení celého projektu, ne až když je vše definitivně připraveno a projekt se začíná prodávat," říká Miloš Červenka, obchodní ředitel Realitní společnosti České spořitelny.

Odborníci na marketingovou komunikaci podle něj dokážou developerům poradit s lepším cílením na potenciálního kupce. Umí se podívat na potřeby bydlení ze širšího pohledu životního stylu, tedy jinak než architekti, projektanti a developeři. "Teprve v poslední době, a pouze v menšině případů, se marketing začíná vedle lokality a slev orientovat na takzvané soft benefity. Tedy služby, zážitky či emoce," říká Michal Šourek, ředitel společnosti MS development, jejímž aktuálním projektem je Zahrada v Lysé nad Labem. Firma ho propaguje s heslem "Zahrada – To je život!".

"Slogan považujeme za dostatečně výmluvný sám o sobě. Postihuje totiž všechny složky bydlení, které v projektu nabízíme. Vedle vlastnictví nemovitosti navíc cíleně budované sousedské vztahy, různé služby a zážitky," přibližuje strategii Šourek.

Bez vizualizace to nejde

Nové bydlení lidé v současné době hledají především na internetu. Developer se proto neobejde bez webové prezentace s vazbou na zavedené realitní servery a internetové vyhledávače. Pro potřeby propagace na internetu jsou dnes stěžejní také kvalitní vizualizace projektů. Lidé už dávno nekupují nic, co alespoň v elektronické podobě nevidí.

"Chce to realistickou vizualizaci, nejlépe zasazenou do reálné fotografie. Osvědčila se nám letecká fotografie místa projektu a jeho okolí. Pro každý projekt připravujeme také informační brožuru a plány jednotlivých bytů přepracováváme z technické dokumentace do snadno srozumitelné grafické podoby," popisuje Martin Jan, obchodní a marketingový ředitel developerské společnosti Codeco, mezi jejíž projekty patří například Kolovrátek v Praze 10 či Pod Hanspaulkou v Praze 6.

Přátelé byt neprodají

Developerské projekty jsou v rámci internetu také stále častěji k vidění na adresách typu Facebook, Twitter či Youtube.

Pokračování článku najdete na serveru Profit.cz

09:00

Nechcete být obětí trhu? Zapojte kritické myšlení, myslete na poplatky a nežeňte se za nadprůměrnými zisky

Zhruba osm z deseti profesionálních investičních manažerů nedokáže porážet srovnávací index. Měli by si to uvědomit...
ETF Poplatky Investování
včera v 09:00

Strategie pro volatilní období? Pravidelné investování

Jednoduchou strategii pro období vyšší volatility na trzích (jakkoli někdy obtížnou na dodržování) připomněl na...
Investiční strategie Ponaučení pro investory Investování
19. 2. 2019 09:00

Budoucí úspěch Česka? Vyvíjet, ne(jen) montovat!

Odliv mozků již českou ekonomiku (tolik) netrápí, navíc se nám ve stále větší míře daří lákat kvalitní pracovníky ze...
Česká republika Česká ekonomika Pracovní trh
18. 2. 2019 12:00

Investorský magazín: Pomalé centrální banky a hubenější tržní roky

Úrokové sazby centrálních bank se po finanční krizi nevrátily na takzvané rovnovážné úrovně a podle řady ekonomů se...
Centrální banky ČNB Úrokové sazby
17. 2. 2019 16:00

Vácha (Conseq IM): Turecko je fundamentálně zdravá ekonomika, rizika jsou politického rázu

Turecko je fundamentálně zajímavou investiční příležitostí. Doufáme, že pud ekonomické sebezáchovy zafunguje i v...
Turecko Emerging Markets Investiční tipy
16. 2. 2019 12:00

Daniela Pešková (Česká spořitelna): Jak pragmaticky investovat?

Do pořadu Byznys index na TV Seznam si šéfredaktor Investičního webu Petr Novotný zve výrazné osobnosti světa...
Pravidla a doporučení pro investování Ponaučení pro investory Investování
14. 2. 2019 09:00

Stárnoucí populace méně investuje. Pro Česko to může být problém, varuje ekonomka

Japonská demografická klatba Česku (nejspíše) nehrozí, stárnutí populace ale i pro nás znamená výzvy. Jednou z nich...
Česká republika Česká ekonomika Demografie
13. 2. 2019 09:00

Vácha (Conseq IM): Vyšší sazby jsou příležitostí ke snížení rizikovosti portfolia

Recese podobná té z roku 2008 se nechystá, ale ekonomika se přibližuje sestupné fázi cyklu. Investoři by v době, kdy...
Investiční tipy Fondy peněžního trhu Dluhopisový trh
12. 2. 2019 15:00

Kde ve vyúčtování za energie hledat prostor k úsporám

Chcete platit méně za elektřinu nebo zemní plyn? Aleš Jelínek ze společnosti EGO energie na lednovém Investičním fóru...
Komodity Spotřebitelé Energetika
12. 2. 2019 09:00

Zamrazilová: Bez (penzijní) reformy budeme za deset let čelit hlubokým problémům

Stárnutí české populace si žádá revizi veřejných financí, které napříště musejí reflektovat narůstající počet osob...
Česká republika Česká ekonomika Penzijní reforma
11. 2. 2019 12:00

Investorský magazín: Co hýbalo letošním Davosem?

Nestihli jste letos zajet na největší setkání světových státníků a byznysmenů? Nevadí, to nejlepší z letošního...
Světová ekonomika Globalizace Ekonomické a politické hrozby
9. 2. 2019 12:00

Jaromír Šindel (Citibank): Co čeká českou ekonomiku v roce 2019

Do pořadu Byznys index na TV Seznam si šéfredaktor Investičního webu Petr Novotný zve výrazné osobnosti světa...
Česká republika Česká ekonomika Výhled na rok 2019
8. 2. 2019 07:00

Uherík (Save & Capital): Na trzích se chystají hubenější dekády, investoři by měli řešit náklady

Po třiceti letech historicky nadprůměrných výnosů by investoři měli být připraveni na delší období nižších výnosů z...
Poplatky Výnosy ETF
7. 2. 2019 15:00

Daně: Jak na příjmy ze zahraničí a na co nezapomenout při podávání daňového přiznání

První čtvrtletí, zejména pak jeho závěr, je ve znamení podávání daňového přiznání fyzických osob. Daňová povinnost je...
Daně Investování Ponaučení pro investory
7. 2. 2019 09:00

Čínský demografický problém? Štěstí pro svět, říká ekonom

Čínu čeká v důsledku politiky jednoho dítěte citelné stárnutí populace a nejspíše i velké problémy podobné těm, jaké...
Čína Geopolitická rizika Emerging Markets
6. 2. 2019 09:00

Čínské akcie nejsou pro začátečníky, zajímavým klíčem ke vstupu na trh mohou být Alibaba a Tencent

Vstup drobných investorů na čínský akciový trh je mimořádně složitý, a proto má pro investory se zájmem o tuto obří...
Čína Asijské akcie Emerging Markets
5. 2. 2019 09:00

Kovanda (Czech Fund): Migrace polarizuje západní společnost, pracovní sílu přitom potřebujeme

Stárnutí západu s sebou přináší mnohé výzvy, z nichž tou největší se zdá být zmírnění rizik spojených s řízenou...
Světová ekonomika Evropská ekonomika Geopolitická rizika
4. 2. 2019 12:00

Investorský magazín: Pavel Kohout a jeho pohled na trhy v roce 2019

Akcioví investoři již dlouho nezažili tak impozantní vstup do nového roku. Vydrží dobrá nálada na burzách i v dalších...
Investování Ponaučení pro investory Pravidla a doporučení pro investování
2. 2. 2019 12:00

Jana Brodani (AKAT ČR): Jak na investice do podílových fondů

Do pořadu Byznys index na TV Seznam si šéfredaktor Investičního webu Petr Novotný zve výrazné osobnosti světa...
Investiční strategie Podílové fondy Ponaučení pro investory
1. 2. 2019 09:00

České banky a CME: Akciové tipy z pražské burzy (nejen) pro rok 2019

Komerční banka, dividendová stálice českého trhu, a také MONETA Money Bank by mohly zajímavě těžit z vyšších sazeb v...
Akcie ČR CME (CETV) Komerční banka