Nový trend developerů: Zákazníky se snaží dostat přes emoce
|

Nový trend developerů: Zákazníky se snaží dostat přes emoce

V prvních sedmi letech nového tisíciletí byla hlavním heslem marketingu developerských projektů dobrá lokalita. Ekonomická krize obohatila reklamní slogany o pojem sleva. Teprve v poslední době se developeři učí lákat potenciální kupce i na životní styl a emoce.

Nemovitosti Developerské firmy
Vizualizace developerského projektu

Dlouhá léta byl nejfrekventovanějším motivem reklamních kampaní na nové developerské projekty obraz rozesmáté rodinky. Hitparádu nejčastějších reklamních sloganů vedly různé modifikace hesla "Blízko přírodě, na dosah městu". Stěžejní byla lokalita a tu prodejci neváhali trochu přikrášlit.

"Nebylo výjimkou, když se informace na reklamních nosičích poněkud odchýlily od reality. Deklarovaná vzdálenost od centra města byla dramaticky jiná než skutečnost, zmiňovaná zeleň v dosahu býval mnohdy kopeček 20 minut pěší chůze od domu," konstatuje Peter Višňovský, obchodní ředitel realitní kanceláře Lexxus. To se však podle mění, mimo jiné i díky ekonomické krizi.

"Developeři jsou otevřenější experimentům a kreativitě. Uvědomují si, že o menší počet klientů je potřeba skutečně bojovat," míní Višňovský. V aktuálních reklamních kampaních developerů je podle něj vidět snaha o odlišení od konkurence a vytvoření jedinečného a dobře zapamatovatelného obrazu konkrétního bydlení. "Projevuje se to i větší pestrostí v názvech nových projektů, které již nepracují pouze s prověřeným a dosti nudným vzorcem Rezidence + označení části města," dodává Višňovský.

Od lokality k životu a emocím

Marketing developerských projektů se podle odborníků v Česku výrazně změnil až za poslední rok dva. "O komunikaci se začíná uvažovat již při řešení celého projektu, ne až když je vše definitivně připraveno a projekt se začíná prodávat," říká Miloš Červenka, obchodní ředitel Realitní společnosti České spořitelny.

Odborníci na marketingovou komunikaci podle něj dokážou developerům poradit s lepším cílením na potenciálního kupce. Umí se podívat na potřeby bydlení ze širšího pohledu životního stylu, tedy jinak než architekti, projektanti a developeři. "Teprve v poslední době, a pouze v menšině případů, se marketing začíná vedle lokality a slev orientovat na takzvané soft benefity. Tedy služby, zážitky či emoce," říká Michal Šourek, ředitel společnosti MS development, jejímž aktuálním projektem je Zahrada v Lysé nad Labem. Firma ho propaguje s heslem "Zahrada – To je život!".

"Slogan považujeme za dostatečně výmluvný sám o sobě. Postihuje totiž všechny složky bydlení, které v projektu nabízíme. Vedle vlastnictví nemovitosti navíc cíleně budované sousedské vztahy, různé služby a zážitky," přibližuje strategii Šourek.

Bez vizualizace to nejde

Nové bydlení lidé v současné době hledají především na internetu. Developer se proto neobejde bez webové prezentace s vazbou na zavedené realitní servery a internetové vyhledávače. Pro potřeby propagace na internetu jsou dnes stěžejní také kvalitní vizualizace projektů. Lidé už dávno nekupují nic, co alespoň v elektronické podobě nevidí.

"Chce to realistickou vizualizaci, nejlépe zasazenou do reálné fotografie. Osvědčila se nám letecká fotografie místa projektu a jeho okolí. Pro každý projekt připravujeme také informační brožuru a plány jednotlivých bytů přepracováváme z technické dokumentace do snadno srozumitelné grafické podoby," popisuje Martin Jan, obchodní a marketingový ředitel developerské společnosti Codeco, mezi jejíž projekty patří například Kolovrátek v Praze 10 či Pod Hanspaulkou v Praze 6.

Přátelé byt neprodají

Developerské projekty jsou v rámci internetu také stále častěji k vidění na adresách typu Facebook, Twitter či Youtube.

Pokračování článku najdete na serveru Profit.cz

včera v 15:00

Tři kroky na cestě k lepšímu zapojení IT v (nejen) českých školách

Bez elementární znalosti výpočetní techniky člověk napříště nenajde uplatnění takřka v žádném oboru. Vyučování toho,...
Vzdělání Informační technologie Rozhovor
14. 10. 2019 12:00

Investorský magazín: ČEZ pohledem analytika a investice Petra Koblice

Společnost ČEZ je dlouhodobě nejsledovanějším titulem v kurzovém lístku pražské burzy. Vedle předpokládané lepší...
ČEZ Akcie ČR Energetika
9. 10. 2019 15:00

Finanční a další výhody amerických prezidentů

Spojené státy se starají, byť někdy svérázně, o blaho své i celého světa. Ponechme však tentokrát (geo)politiku...
Spojené státy americké (USA) Donald Trump Politika
8. 10. 2019 15:00

Vzdělávání mimo školu jako výhoda v dalším studiu i na trhu práce

Stále více českých studentů se vzdělává mimo školu. Populární jsou zejména on-line kurzy, které nabízejí (i)...
Vzdělání Děti Česká republika
7. 10. 2019 12:00

Investorský magazín: Stárnutí lidstva jako investiční příležitost

Světová populace stárne a bohatne, což otevírá nové investiční příležitosti. Investice na základě tohoto...
Demografie Investiční strategie Investiční tipy
5. 10. 2019 18:00

(Nejen) český trh práce musí zareagovat na tyto globální trendy, upozorňuje ekonom

Digitalizace a automatizace jsou realitou současnosti, podmínkou pro zachování konkurenceschopnosti českých podniků a...
Česká republika Česká ekonomika Byznys a podnikání
1. 10. 2019 09:00

Dufek (ČSOB): Růst mezd v Česku je daní za úspěch, montovny vypadají jinak

Česko již dávno není (jen) levnou montovnou, podle mnoha ukazatelů v tomto ohledu struktura naší ekonomiky vypadá...
Česká republika Česká ekonomika Inflace
30. 9. 2019 12:00

Investorský magazín: Proč mají ETF smysl?

Indexové fondy šetří investorům peníze, výkonem překonávají většinu aktivně spravovaných portfolií a jsou jednodušší...
Podílové fondy ETF Ponaučení pro investory
28. 9. 2019 18:00

Klíč k lepšímu vzdělání a zařazení mladých na trh práce? Spolupráce škol a byznysu

Školy a firmy by měly spolupracovat. I díky tomu by se studenti dostali k tolik potřebné inspiraci a praxi, uvedl v...
Vzdělání Pracovní trh Byznys a podnikání
26. 9. 2019 18:00

Petr Koblic: Líbí se mi investice do startupů a menších firem s charismatickým vedením

Základem investiční strategie by měla být diverzifikace, uvedl v rámci ABCD investora generální ředitel Burzy cenných...
Small caps Investiční tipy Petr Koblic
26. 9. 2019 07:00

Automatické obchodní systémy: Možnost pro tradery s výhodami i nevýhodami robotů

Automatické obchodní systémy se nemýlí a zvládají bleskurychle sledovat a obchodovat na mnoha trzích. Jsou to ale...
Trading Obchodování Ponaučení pro investory
24. 9. 2019 18:00

Byznys: Hledají se absolventi s kritickým myšlením a globálním přehledem

Mladí lidé vstupující na trh práce by měli naprosto samozřejmě ovládat angličtinu, mít co nejvíce zájmů a schopnost...
Vzdělání Pracovní trh Zaměstnání
24. 9. 2019 07:00

Social trading: Za provizi lze kopírovat úspěšné obchodníky, zvažte ale svůj vztah k riziku

Pokud investujete a chcete své peníze trochu "rozehrát", budete muset obchodování věnovat poměrně dost času. V...
Investiční strategie Forex (FX) Trading
23. 9. 2019 12:00

Investorský magazín: Podzimní výhled pro české akcie a nízké sazby jako nový normál

Investujete do českých akcií? Investorský magazín zanořil sondu do aktuálního kurzového lístku pražské burzy....
Akcie ČR Úrokové sazby Petr Koblic
22. 9. 2019 16:00

Roman Koděra (Patria Finance): Výhody amerického akciového trhu a portfolio složené z titulů obchodovaných v Praze

Do pořadu Byznys index na TV Seznam si šéfredaktor Investičního webu Petr Novotný zve výrazné osobnosti světa...
Akcie ČR Americké akcie ČEZ
20. 9. 2019 12:00

Rathouský & Hnát: České školství i byznys potřebují chytré darebáky

Český byznys potřebuje chytré darebáky, kteří namísto memorování problémům přijdou na kloub a přistupují k nim (i...
Vzdělání Česká republika Česká ekonomika
20. 9. 2019 07:00

Lukáš Vácha (Conseq IM): V regionu sázíme na banky i na Ukrajinu

V regionu střední a východní Evropy hledáme jak dlouhodobě podhodnocené tituly, jako jsou například akcie některých...
Ukrajina Střední a východní Evropa Rozhovor
19. 9. 2019 18:00

On-line cesta k alternativním investicím (i) pro drobné investory

Svět alternativních investic byl dlouho výsadou bohatých, to se ale mění. Zkraje září byla v Česku spuštěna nová...
Investiční alternativy Sběratelství Investiční tipy
19. 9. 2019 09:00

Fond, se kterým i drobní investoři mohou vsadit na startupy (a scaleupy)

Mladé firmy, které mají silné růstové vyhlídky, ale ještě nejsou v zisku, shánějí často financování namísto v bankách...
Podílové fondy Small caps Private equity
17. 9. 2019 18:00

Koblic (BCPP) & Vácha (Conseq IM): Centrální banky v případě krize mohou přijít s inovacemi v měnové politice. Má ale jejich dohled nad růstem vůbec smysl?

Centrální banky před deseti lety, když se ekonomika hrabala z hluboké krize, přišly s neortodoxními opatřeními typu...
Centrální banky Krize Světová ekonomika