Nový trend developerů: Zákazníky se snaží dostat přes emoce
|

Nový trend developerů: Zákazníky se snaží dostat přes emoce

V prvních sedmi letech nového tisíciletí byla hlavním heslem marketingu developerských projektů dobrá lokalita. Ekonomická krize obohatila reklamní slogany o pojem sleva. Teprve v poslední době se developeři učí lákat potenciální kupce i na životní styl a emoce.

Nemovitosti Developerské firmy
Vizualizace developerského projektu

Dlouhá léta byl nejfrekventovanějším motivem reklamních kampaní na nové developerské projekty obraz rozesmáté rodinky. Hitparádu nejčastějších reklamních sloganů vedly různé modifikace hesla "Blízko přírodě, na dosah městu". Stěžejní byla lokalita a tu prodejci neváhali trochu přikrášlit.

"Nebylo výjimkou, když se informace na reklamních nosičích poněkud odchýlily od reality. Deklarovaná vzdálenost od centra města byla dramaticky jiná než skutečnost, zmiňovaná zeleň v dosahu býval mnohdy kopeček 20 minut pěší chůze od domu," konstatuje Peter Višňovský, obchodní ředitel realitní kanceláře Lexxus. To se však podle mění, mimo jiné i díky ekonomické krizi.

"Developeři jsou otevřenější experimentům a kreativitě. Uvědomují si, že o menší počet klientů je potřeba skutečně bojovat," míní Višňovský. V aktuálních reklamních kampaních developerů je podle něj vidět snaha o odlišení od konkurence a vytvoření jedinečného a dobře zapamatovatelného obrazu konkrétního bydlení. "Projevuje se to i větší pestrostí v názvech nových projektů, které již nepracují pouze s prověřeným a dosti nudným vzorcem Rezidence + označení části města," dodává Višňovský.

Od lokality k životu a emocím

Marketing developerských projektů se podle odborníků v Česku výrazně změnil až za poslední rok dva. "O komunikaci se začíná uvažovat již při řešení celého projektu, ne až když je vše definitivně připraveno a projekt se začíná prodávat," říká Miloš Červenka, obchodní ředitel Realitní společnosti České spořitelny.

Odborníci na marketingovou komunikaci podle něj dokážou developerům poradit s lepším cílením na potenciálního kupce. Umí se podívat na potřeby bydlení ze širšího pohledu životního stylu, tedy jinak než architekti, projektanti a developeři. "Teprve v poslední době, a pouze v menšině případů, se marketing začíná vedle lokality a slev orientovat na takzvané soft benefity. Tedy služby, zážitky či emoce," říká Michal Šourek, ředitel společnosti MS development, jejímž aktuálním projektem je Zahrada v Lysé nad Labem. Firma ho propaguje s heslem "Zahrada – To je život!".

"Slogan považujeme za dostatečně výmluvný sám o sobě. Postihuje totiž všechny složky bydlení, které v projektu nabízíme. Vedle vlastnictví nemovitosti navíc cíleně budované sousedské vztahy, různé služby a zážitky," přibližuje strategii Šourek.

Bez vizualizace to nejde

Nové bydlení lidé v současné době hledají především na internetu. Developer se proto neobejde bez webové prezentace s vazbou na zavedené realitní servery a internetové vyhledávače. Pro potřeby propagace na internetu jsou dnes stěžejní také kvalitní vizualizace projektů. Lidé už dávno nekupují nic, co alespoň v elektronické podobě nevidí.

"Chce to realistickou vizualizaci, nejlépe zasazenou do reálné fotografie. Osvědčila se nám letecká fotografie místa projektu a jeho okolí. Pro každý projekt připravujeme také informační brožuru a plány jednotlivých bytů přepracováváme z technické dokumentace do snadno srozumitelné grafické podoby," popisuje Martin Jan, obchodní a marketingový ředitel developerské společnosti Codeco, mezi jejíž projekty patří například Kolovrátek v Praze 10 či Pod Hanspaulkou v Praze 6.

Přátelé byt neprodají

Developerské projekty jsou v rámci internetu také stále častěji k vidění na adresách typu Facebook, Twitter či Youtube.

Pokračování článku najdete na serveru Profit.cz

07:00

Toto je největší výzva pro čínskou ekonomiku, říká ekonom

Nová, bohatší generace Číňanů již nemusí mít takovou chuť tvrdě pracovat, jakou měli ještě jejich rodiče. To by pro...
Čína Emerging Markets Ekonomické a politické hrozby
18. 9. 2018 07:00

Novák (AKCENTA CZ): Čína se dere do čela globálního pelotonu, tak dominantní jako USA ale nebude

Po přepočtu podle parity kupní síly je čínská ekonomika již nyní největší na světě. Spíše než globálním hegemonem se...
Světová ekonomika Čína Emerging Markets
17. 9. 2018 12:00

Investorský magazín: Desáté výročí pádu Lehman Brothers

15. září 2008 vyhlásila bankrot čtvrtá největší investiční banka v Americe. Krach Lehman Brothers odstartoval...
Lehman Brothers Finanční krize Světové akcie
14. 9. 2018 09:00

Pivoňka & Lalka: Regulace není žádná legrace

Ekonomický vývoj a rozvoj technologií mají za následek vytváření nových regulací. O některých ne zrovna povedených...
Česká republika Česká ekonomika Slovensko
13. 9. 2018 18:00

Měnové systémy a technologie: Lokálních měn, platebních platforem a aplikací bude přibývat, peníze na běžném účtu jsou na ústupu

Během finanční krize zamrzly penězovody, na což reagovaly různé segmenty ekonomiky a komunity specifickými řešeními....
Měny Světová ekonomika Trendy
13. 9. 2018 07:00

Pavel Hnát (VŠE): Evropa se na globální scéně přeceňuje, nástup Asie v čele s Čínou pro Česko může být i příležitost

Ekonomický i politický význam Evropy na globální scéně je dlouhodobě nadhodnocován. Současná nejistota ohledně...
Česká republika Ekonomické a politické hrozby Česká ekonomika
11. 9. 2018 09:00

Technologie nebo ekonomický nacionalismus (z)mění globální řetězce. Je to pro Česko hrozba?

Věřím, že si české firmy i do budoucna budou schopny najít vždy ten správný výklenek trhu, a díky tomu i v novém...
Česká republika Ekonomické a politické hrozby Česká ekonomika
10. 9. 2018 12:00

Investorský magazín: Blíží se cenový vrchol na českém realitním trhu?

Český realitní trh prožívá zlaté časy. V řadě měst byly zaznamenány nejvyšší ceny v historii a pozadu nezůstává ani...
Česká republika Česká ekonomika Bydlení
6. 9. 2018 15:00

Topolová (AAA Auto): Důraz na nízké emise nezbrzdí rozvoj automobilového průmyslu

Citlivost na ceny aut je mezi zákazníky nadále výraznější než důraz na ekologii a technologie. Zájem o dieselové...
Auta Ekologie Rozhovor
5. 9. 2018 07:00

Cla na dovoz evropských aut do USA jsou stále živé téma, upozorňuje expert

Zavádění nových cel ze strany USA bylo zatím směrem k Evropské unii spíše takovým škádlením, možnost zavedení vyšších...
Spojené státy americké (USA) Evropská unie Ekonomické a politické hrozby
4. 9. 2018 07:00

Schneider (Aspen Institute): Evropa v éře Trumpa a nástupu Číny na vrchol globálního řádu zaostává

Když si odečteme Trumpovy tweety, zůstane trend, ve kterém se USA chtějí starat v první řadě samy o sebe. Je to...
Spojené státy americké (USA) Evropská unie Čína
3. 9. 2018 12:00

Investorský magazín: Nejen o restrukturalizaci ČEZ s jeho finančním ředitelem

ČEZ je, byl a bude magnetem pro drobné české investory. Jedna z nejstabilnějších dividendových společností stojí před...
ČEZ Akcie ČR Energetika
1. 9. 2018 18:00

Tomáš Pivoňka (ČIIA): Riziko změny regulace vnímá byznys mimořádně silně, bez firemní kultury nelze pomýšlet na úspěch

Firemní kultura je jako lidská krev. Když si zlomíte kost, sroste. Unavené svaly stačí zregenerovat. Když ale...
Regulace Byznys a podnikání Světová ekonomika
1. 9. 2018 07:00

Co si myslí tržní experti: Na čem závisejí výnosy?

Investiční poradce Barry Ritholtz platí na trhu tak trochu za celebritu - píše pro Bloomberg, má firmu sdružující...
Výnosy Investování Ponaučení pro investory
29. 8. 2018 07:00

Lehman Brothers, LIBOR, Wells Fargo: Ponaučili jsme se? Pochybuji, říká expert

Pád Lehman Brothers, kauza manipulace se sazbou LIBOR a podvodné zakládání účtů v bance Wells Fargo mají minimálně...
Lehman Brothers LIBOR Finanční krize
28. 8. 2018 07:00

Toto jsou tři hlavní typy rizik pro světové firmy

Regulace, vývoj technologií a geopolitika jsou největšími riziky pro korporátní svět. Nějaká krize přijde, je to v...
Světová ekonomika Ekonomické a politické hrozby Rizika
27. 8. 2018 12:00

Investorský magazín: Zaostřeno na Turecko

Finanční trhy se po několika měsících opět dostaly do hledáčku běžných médií. Může za to volný pád turecké liry a na...
Turecko USD/TRY Emerging Markets
25. 8. 2018 12:00

Horská & Chlupatý: O (nových) penězích v době tektonických změn ve světové ekonomice

Konzultant a publicista Roman Chlupatý si s hlavní ekonomkou Raiffeisenbank Helenou Horskou v rámci projektu Alter...
Peníze Centrální banky Regulace
23. 8. 2018 18:00

Co by (také) měly děti vědět o penězích?

Někdy je jasný příklad lepší než lekce z ekonomické učebnice.
Finanční gramotnost Peníze Děti
22. 8. 2018 07:00

Roman Chlupatý: Kryptoměny mají budoucnost, jejich nástup urychlily finanční krize a záliba v technologiích

Bitcoin (a s ním další kryptoměny) svou popularitou možná předběhl připravenost uživatelů i celého finančního systému...
Bitcoin Kryptoměny Technologie