Jak zviditelnit svůj byznys s co nejmenšími náklady
|

Jak zviditelnit svůj byznys s co nejmenšími náklady

Branding (neboli politika firemní značky) je pro mnoho majitelů malých podniků noční můrou, protože se jim v souvislosti s ním vybaví nákladné projekty a platby drahým konzultantům. Přestože komplexně rozpracovaná značková politika skutečně vyžaduje vysoký rozpočet, můžete relativně levně začít budovat její základy.

Marketing Byznys a podnikání

1. Dejte zákazníkům nějaký bonus

Přemýšlejte, jací mají být vaši potenciální klienti, a zamyslete se nad tím, jaké věci by ocenili a využili. Může to být drobnost jako propiska s logem nebo káva pro klienty, kteří s vámi přijdou do kanceláře uzavřít smlouvu.

2. Poděkujte klientům

Je mnohem jednodušší, aby se někdo, kdo u vás už jednou nakoupil, stal vaším stálým zákazníkem, než neustále hledat nové klienty. Zamyslete se nad kreativním způsobem, jak byste odměnili věrné zákazníky, a zároveň při tom propagovali svoji značku. Postačí třeba i taška s poděkováním a vaším logem, která se nerozpadne už cestou domů. Lidé ji využijí i na jiné nákupy, čímž si zajistíte téměř bezplatnou reklamu.

3. Nebraňte se partnerství s ostatními firmami na různých akcích

Časem prověřený způsob, jak zvýšit svou přítomnost na trhu, je spolupracovat s firmami, které mají podobný cílový trh. Jezděte na veletrhy nebo organizujte různé akce, které souvisejí s vaším oborem. Například lázně mohou navázat spolupráci se studiem jógy a uspořádat bezplatné relaxační dopoledne pro věrné klienty, kteří s sebou vezmou přátele.

4. Vytvořte kreativní zákaznickou kartu

Když vám v obchodě založí zákaznickou kartu, většinou ji bez povšimnutí založíte hluboko do peněženky a víckrát se na ni nepodíváte. Využijte jedinečné příležitosti a nechte zapracovat fantazii. Nudné karty mají všichni, proto ta vaše musí být originální a dobře zapamatovatelná.

Co nás o byznysu naučily naše maminky
V květnu jsme oslavili Den matek, a proto není od věci podívat se blíže na to, jaké nám naše maminky daly rady do života. Většinu z nich lze totiž chápat jako skvělé rady podnikatelům.

5. Dejte svým zákazníkům vědět, kdo za firmou stojí

Mnoho lidí si vybírá firmu podle toho, zda důvěřuje jejím vlastníkům a celé společnosti. Máte charisma? Proč nepoužijete sebe jako tvář značky? Zákazníci budou vědět, s kým mají tu čest. Zkuste to třeba jako VivoPools, kteří přestali používat figurku "Vivo" a vyměnili ji za karikaturu šéfa firmy Williama Johnsona. Johnson navíc začal psát svůj sloupek pro zákazníky do firemního newsletteru.

6. Natočte video

Stačí chytrý telefon. Natočte jednoduché video a sdílejte je na sociálních sítích. Co je na tom nejlepší? Je to zadarmo. Trik spočívá ve vytvoření chytlavého obsahu. Přesvědčte se, že je image profesionální a zapadá do konceptu politiky vaší značky. Firma, která klade důraz na tradici, by měla udržet podobný tón i ve videu, zatímco moderně zaměřená firma může dát prostor extravagantnějším nápadům.

7. Vytvořte kreativní obsah

Obecná rada pro marketing ve světě sociálních médií je blogovat a psát články o oblasti, v níž vaše firma podniká, abyste získali reputaci, že jste ve svém oboru profík. Přemýšlejte ale také nad způsoby, jak učinit váš obsah originálnějším. Podívejte se na svět z jiného úhlu pohledu, jako například jeden výrobce hraček, který píše příspěvky na blogu z dětské perspektivy. Nebojte se kombinovat humor s praktickými radami.

Chyby, díky nimž vznikl skvělý byznys
Věřili byste, že za úspěchem firmy může stát pouhá náhoda, ba dokonce omyl? Příběhy rozmachu následujících dvou firem to dokazují.

Poznejte největší překážky kreativního myšlení
Podnikání, složité ekonomické otázky, tvorba analýz - to všechno vyžaduje schopnost kreativně myslet. Na problém je potřeba se dívat komplexně, z různých perspektiv, jinak se řešení nemusí ani přiblížit. Rozvoji fantazie však brání četné mentální bloky, které si lidé vytvářejí sami a které jim zamezují vidět věci v pravém světle. Jak překonat bariéry, jež sice usnadňují život ve společnosti, ale svazují myšlení?

Zdroj: Openforum.com
12:06

Nízké sazby, inflace a volatilita aneb Co byste si (také) měli hlídat při sestavování investičního portfolia

Centrální banky hodlají držet sazby nízko po dlouhou dobu, obrovské sumy peněz napumpované do systému hrozí...
Investiční strategie Investiční portfolio Diverzifikace investic
06:22

Tooze: Deglobalizace probíhá, globální epidemie ji může urychlit

Dodavatelské řetězce velkých nadnárodních korporací byly a stále jsou globální, pandemie covidu-19 a před ní i napětí...
Světová ekonomika Globalizace Koronavirus
28. 10. 2020 07:03

Horyna (eMan): Regulace velkých technologických korporací by se hodila. Musela by mít ale nadnárodní charakter, jinak si koledujeme o další nástup čínských obrů

Americké technologické giganty v poslední době doslova požírají jakoukoli konkurenci, která doroste do určité...
Informační technologie Technologie Regulace
26. 10. 2020 12:00

Investorský magazín: Trhy 33 let od černého pondělí a začátek velkého investičního trendu

Ačkoli se na trzích a v ekonomice kvůli covidu-19 přepisuje historie, některá srovnání s důležitými milníky...
Panika na trzích Ponaučení pro investory Burzovní almanach
23. 10. 2020 06:39

Aleš Prandstetter (eFrank.cz): Na tyto sektory má smysl dlouhodobě vsadit

Neumím říci, jak se budou vyvíjet ceny akcií v tom kterém odvětví do prezidentských voleb v USA nebo třeba do konce...
Americké akcie Světové akcie ETF
21. 10. 2020 17:42

3. listopad jako nejdůležitější den letošního roku: Do jakého světa se probudíme po prezidentských volbách v USA?

Myslím si, že Donald Trump navzdory dosavadním předvolebním průzkumům nakonec křeslo v Bílém domě uhájí. A pro trhy...
Spojené státy americké (USA) Americká ekonomika Volby
20. 10. 2020 14:51

Tenconi (ADA Economics): Inflace není, co bývala. V měnícím se světě (i) s tím musíme počítat

Jednou z nejvýznamnějších průmyslových strategií posledních let bylo omezení životnosti výrobků. Jde přitom o jistou...
Světová ekonomika Ekonomické a politické hrozby Inflace
20. 10. 2020 12:37

Expert: Česká zemědělská půda je stále atraktivní ve srovnání s Rakouskem nebo Německem, obrovský potenciál teď ale vidím na Slovensku

Zemědělská půda na Slovensku slibuje v současnosti podobně atraktivní zhodnocení, jaké jsme zaznamenali v uplynulých...
Investiční alternativy Zemědělství Pozemky a půda
19. 10. 2020 12:00

Investorský magazín: Bankovky jako investice

Co je fascinujícího na sběru bankovek? A jak velké zhodnocení nabízejí? Investorský magazín nabízí úvodní lekci z...
Investorský magazín Rozhovor Investiční alternativy
15. 10. 2020 12:10

Výnosy a riziko na trhu s dluhopisy: Diverzifikace je základ, ve firemním sektoru budou (stále) padat hlavy

Velká část státních dluhopisů nabízí v současností záporný reálný výnos, mnohdy dokonce i ten nominální. Čeští drobní...
České státní dluhopisy Státní dluhopisy Firemní dluhopisy
13. 10. 2020 06:46

Horská (Raiffeisenbank): V horizontu pěti let změnu politiky centrálních bank nečekám, změna jejich role v globální ekonomice ale probíhá naplno

Centrální banky přehlížejí rychlý růst cen aktiv a sveřepě se věnují inflaci na úrovni klasického spotřebitelského...
Centrální banky Fed ECB
12. 10. 2020 12:00

Investorský magazín: Ruské akcie a trendy v obchodování drobných českých investorů

Investorský magazín tentokrát hledá zajímavé investiční příležitosti v největší zemi na světě. Ruské akcie, a nejen...
Rusko Emerging Markets Investiční strategie
12. 10. 2020 09:45

Jiří Staník (Helgi Library): Pilulka svůj růst nezakládá na lékárenském byznysu, ale na e-commerce. Třešničkou na dortu může být deregulace prodeje léků na předpis

Ocenění společnosti Pilulka je vzhledem k jejím růstovým plánům a dosavadní neziskovosti samozřejmě složité, firma má...
Akcie ČR Pražská burza Pilulka
11. 10. 2020 18:30

Pilulka.cz jde na burzu. Projděte si webinář s vedením společnosti a analytikem

26. října 2020 by se mělo na trhu START pražské burzy poprvé obchodovat s akciemi společnosti Pilulka.cz. Proč mohou...
Pilulka Akcie ČR Farmacie
10. 10. 2020 06:31

Petr a Martin Kasovi (Pilulka.cz): Cílem je spokojený zákazník, ne maximální možný zisk. Podnikání musí mít hlubší smysl

Petr a Martin Kasovi míří s Pilulkou.cz na pražskou burzu. V burzovní vinárně si povídali se šéfredaktorem...
Pilulka Akcie ČR Primární úpis akcií (IPO)
8. 10. 2020 12:15

Prandstetter (eFrank.cz): Český akciový trh není pro ty, kdo chtějí chránit své bohatství. Bankovní tituly budou nadále pod tlakem nízkých sazeb

Z hlediska dividend je pražská burza nepochybně zajímavá, dlouhodobě je ale výkonnost samotných akcií na trhu v Rybné...
Akcie ČR Pražská burza Banky
6. 10. 2020 06:52

Filip Kejla (WOOD & Company): Pilulka je mimořádně atraktivní investice, hospodaření i valuace slibují růst

Filip Kejla není na trhu žádným nováčkem. Společnost Pilulka.cz, která se chystá na trh START pražské burzy, je podle...
Pilulka Akcie ČR Primární úpis akcií (IPO)
5. 10. 2020 12:00

Investorský magazín: Česká zbrojovka Group na pražské burze a jak je (ne)bezpečný dark web

Vlna IPO na parketu pražské burzy pokračuje. Hlavní trh na začátku října obohatil tradiční český výrobce ručních...
Investorský magazín Rozhovor Česká zbrojovka Group
5. 10. 2020 09:54

Druhá vlna pandemie covidu-19: Je oživení ekonomiky v roce 2021 ohroženo?

Jaké jsou scénáře vývoje (nejen) české ekonomiky ve světle probíhající druhé vlny pandemie koronaviru? V rámci...
Česká republika Česká ekonomika Koronavirus
2. 10. 2020 11:52

Valuace technologických akcií pohledem insidera: Tesla není Amazon aneb Kde hledat hodnotu na přehřátém trhu

Ocenění akcií velkých technologických akcií je přehnané, v některých segmentech jsou ale očekávání přece jen...
Informační technologie Technologie Tesla