Jak napsat status na Facebooku, aby z něj byl hit?
|

Jak napsat status na Facebooku, aby z něj byl hit?

Vytvořit příspěvek na Facebooku, který se lavinově šíří mezi uživateli, si přeje snad každý obchodník, který se rozhodl prorazit reklamou na sociálních sítích. Tento novodobý nástroj marketingu má navíc jednu ohromnou výhodu – je zadarmo.

Facebook Marketing Sociální sítě

Podívejte se na následující příklady mnohonásobně sdílených interaktivních reklam a zajisté sami odhalíte, co je spojuje. Stejně jako u každé jiné reklamy je potřeba k vytvoření úspěšného statusu notná dávka kreativity, správné načasování a trocha štěstí.

Tip: Zkuste zavítat například na stránky BuzzFeed, kde najdete vždy seznam 20 nejúspěšnějších příspěvků každého týdne.

Jak najít Svatý Grál v digitálním světě sociálních médií?

Ujistěte se, že sdílíte média, o která je mezi uživateli skutečně zájem. Pandemic Labs zjistili, že marketéři mnohem častěji sdílejí textové odkazy, uživatelé mají přitom ve větší oblibě videa a fotky.

Svůj obsah umístěte na Facebook, Twitter a YouTube, zkrátka na všechny sociální servery, kde se pohybuje co nejvíce lidí a je pro ně snadné obsah sdílet.

Je z vaší reklamy patrná osobnost?

Vdechněte svému produktu nebo službám život tím, že za nimi bude stát nějaká postava nebo známá osobnost. Například v interaktivní reklamě na Old Spice hraje Terry Crews na hudební nástroje tím, že zapojuje jednotlivé svaly. Je to jen deodorant, řeknete si. Ale Procter & Gamble našel unikátní cestu, jak jej zosobnit. (Na konci reklamy mají uživatelé možnost zahrát si pomocí klávesnice prostřednictvím Crewových svalů vlastní song.)

Buďte neformální

Tón vašeho obsahu musí být autentický. Měl by připomínat obvyklou neformální konverzaci. Zaměřte se na obsah, který lidem utkví v paměti a přiměje je mluvit o něm se svými kolegy, přáteli a rodinou. Reklama "Wassup" pro Budweiser je postavena na jednoduchých dialozích party chlápků.

Nikdy nevíte, co s vaší reklamou udělá veřejnost

Nezáleží na tom, jak pečlivě svou reklamu vyladíte. Nikdy nemůžete tušit, co na vás vymyslí veřejnost, která má váš příspěvek plně v rukou. Retailový řetězec Walmart vyhlásil soutěž v souvislosti s reklamní kampaní na energetické papírky s kofeinem Sheets Energy Strips, jejíž tváří se stal americký zpěvák Pitbull. Lidé měli své prodejně Walmart dávat na Facebooku do poloviny letošního července likes, protože obchod s největším počtem měl za vítězství spolupracovat s populární americkou osobností.

Vše by se vyvíjelo podle plánu, kdyby soutěž nebyla zneužita internetovými recesisty Davidem Thorpem a Jonem Hendrenem ke kampani "Vyhostěte Pitbulla na Aljašku". Pointa byla v tom, že měli uživatelé Facebooku prostřednictvím udílení likes hlasovat pro nejvzdálenější pobočku Walmartu v nehostinném městečku Kodiak na Aljašce. Místo je známé pro hojný výskyt největšího z medvědů hnědých (kodiaka) a je tomu přizpůsoben i sortiment tamního Walmartu (například potřeby pro jeho lov, sněžnice nebo repelenty). Kodiak s pouhými 6 tisíci obyvatel, podpořený ovšem masivní internetovou komunitou, soutěž s takřka 50 tisíci likes vyhrál. Pitbull tak skutečně míří na Aljašku!

Domácí úkol pro Facebook: Už nezklamat
Facebook má za sebou první výsledkovou sezónu od květnového primárního úpisu akcií na burze. Hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí 2012 vyzněly neutrálně. Vykázaná čtvrtletní ztráta 157 milionů dolarů by se po odečtení jednorázových výdajů spojených s úpisem akcií překlopila do mírného zisku 295 milionů dolarů, tedy 12 centů na akcii. Firmu ovšem čeká v příštích kvartálech a letech boj o více než o pár centů ve výkazu zisků a ztrát.

Vyprávějte příběh

Vymyslete si poutavý příběh doprovázený vhodnými ilustracemi, které mohou být dojemné, šokující nebo na hraně a jsou jedinečné ve vztahu k vaší značce. Reklama, která se dotkne citů, působivě informuje, inspiruje a přiměje k akci.

Takto například získal Google pro své reklamní video "Dear Sophie" 7,7 milionu uživatelů. V reklamě se vypráví příběh otce, který sleduje, jak jeho dcerka roste a pomocí emailů a dalších aplikací Googlu píše deník zachycující nejcennější momenty života.

Buďte vtipní

Udělejte něco neočekávaného a ohromujícího a ilustrujte to atraktivním obrázkem nebo příběhem. Vtipná reklama na Kia Soul 2011 "Party Rock Anthem" uvádí tři křečky v životní velikosti tancující uprostřed apokalyptického světa robotů. Za poslední rok ji vidělo skoro 20 milionů lidí.

Šokujte

Zkuste něco netradičního. Je to častá cesta k získání pozornosti diváka, přiměje ho sdílet příspěvek. Mezinárodní verze reklamy na Evian zobrazující partu batolat na kolečkových bruslích získala v roce 2010 58 milionů zhlédnutí.

Přijatelný pro širokou veřejnost

Příspěvky, které mohou být bez problému sdíleny v práci, se šíří nejrychleji. Šíření reklamy roste exponenciálně, pokud ji lze sdílet s kolegy, přáteli a rodinou, zkrátka s lidmi obou pohlaví a všech generací.

Nejoblíbenější reklama Volkswagenu "The Force" je obdivuhodný spot s malým klukem v kostýmu Darth Vadera. Vznikl v době konání Superbowlu v roce 2011 a vidělo ho 54 milionů lidí.

S upřímností nejdál dojdeš. 7 (ne)ekonomických výhod říkání pravdy
Reklama nás obklopuje. Je všude – ve výlohách, na billboardech, v metru, na cereáliích, které snídáme. Nelze se jí zbavit. Bez některých výrobků zkrátka prý už nemůžeme žít. Jiné produkty, třeba Coca-Cola, nám zajistí skvělé kamarády a lepší život.

Odhadněte správně délku videa

Video musí být přitažlivé a krátké. Nicméně pokud máte poutavý příběh doprovázený atraktivním videem, mohou mít i delší příspěvky velký potenciál sdílení, protože diváci se rádi dostanou hlouběji do příběhu a chtějí se dívat až do konce.

Nesmí to vypadat hned jako reklama

Diváci vypnou hned, jak zjistí, že koukají na reklamu. Podle harvardského průzkumu je to problém č. 1, kterému čelí všichni marketéři, když chtějí skrze sociální média protlačit značku. Na druhou stranu to neznamená, že byste měli značku z videa odstranit úplně. Buďte rafinovaní.

Tato reklama na TNT v belgické verzi, která získala 37 milionů zhlédnutí, zobrazuje značku až na jejím úplném konci:

Chytré načasování zveřejnění statusu

Nejlepší doba na vypuštění příspěvku do světa je mezi osmou ranní a čtvrtou odpolední. NE o víkendech! Večerní a noční odkazy nezískávají potřebné množství "likes" ani zhlédnutí. Lidí na internetu ubývá po čtvrté odpolední. Kolem deváté ranní si prohlížejí večerní a noční obsah, takže je nejlepší čekat se zveřejněním zhruba do 11 hodin dopoledne.

Následující mapa společnosti bit.ly znázorňuje, ve které dny a hodiny se na internetu pohybuje nejvíce lidí (čím modřejší, tím více uživatelů sociálních sítí).

Traffic na internetu
Zdroj: Business Insider
Manpower: Tempo růstu náboru zaměstnanců v Česku ve 4. čtvrtletí…
před 19 minutami

Manpower: Tempo růstu náboru zaměstnanců v Česku ve 4. čtvrtletí klesne

Čeští zaměstnavatelé plánují i v posledním čtvrtletí nabírat nové zaměstnance, ovšem tempo růstu náboru bude proti...
Pracovní trh Zaměstnání Česká republika
ZEW: Ekonomický sentiment v Německu i v eurozóně se v září zlepšil
před 32 minutami

ZEW: Ekonomický sentiment v Německu i v eurozóně se v září zlepšil

Důvěra investorů a analytiků v německou ekonomiku a ekonomiku eurozóny se v září zvýšila. Vyplývá to z výsledků...
ZEW Německo Eurozóna
Bisnode: V prvním pololetí v Česku zaniklo 7 908 firem, meziročně o…
před 36 minutami

Bisnode: V prvním pololetí v Česku zaniklo 7 908 firem, meziročně o třetinu více

V prvním pololetí ukončilo v Česku činnost 7 908 společností, tedy o třetinu více než ve stejném období loni. V...
Byznys a podnikání Česká republika
Evropská komise: E.ON smí koupit část innogy, pokud prodá její…
10:04

Evropská komise: E.ON smí koupit část innogy, pokud prodá její aktivity v ČR

Energetická společnost E.ON smí převzít část majetku firmy innogy, pokud splní určité podmínky, mezi které patří i...
Energetika Fúze a akvizice Evropské akcie
Safe Diesel rozšíří žalobu kvůli dieselgate o dalších 1 900 lidí
09:52

Safe Diesel rozšíří žalobu kvůli dieselgate o dalších 1 900 lidí

Společnost Safe Diesel, která zastupuje české spotřebitele poškozené v kauze dieselgate, v úterý rozšíří žalobu o...
Volkswagen Auta Podvod
Co musíte ráno vědět (17. září)
Co musíte ráno vědět (17. září)
00:00

Co musíte ráno vědět (17. září)

Jak zahájily týden akcie v Evropě a za oceánem, čím také zkomplikoval Saúdské Arábii život sobotní útok na její...
Musíte vědět
Americké akciové indexy v pondělí mírně ztratily, raketový růst cen…
Americké akciové indexy v pondělí mírně ztratily, raketový růst cen…
včera v 22:00

Americké akciové indexy v pondělí mírně ztratily, raketový růst cen ropy podpořil cenné papíry těžařů

Americké akcie na úvod týdne oslabily. Sobotní útoky na saúdskoarabská ropná zařízení zvýšily obavy investorů z...
Americké akcie Shrnutí obchodování v USA
Vláda ČR schválila rozpočet na příští rok se schodkem 40 miliard Kč
včera v 19:00

Vláda ČR schválila rozpočet na příští rok se schodkem 40 miliard Kč

Vláda jednomyslně schválila návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, uvedl na tiskové...
Česká republika Česká ekonomika Politika
Evropské akcie v pondělí oslabily, v reakci na útok na saúdské…
Evropské akcie v pondělí oslabily, v reakci na útok na saúdské…
včera v 18:00

Evropské akcie v pondělí oslabily, v reakci na útok na saúdské rafinerie ale zdražily ropné tituly

Obchodování na evropských akciových trzích v pondělí skončilo v červených číslech. Proti proudu šly ale cenné papíry...
Evropské akcie Shrnutí obchodování v Evropě Ropa
Zakladatel společnosti Foxconn se vzdal kandidatury na prezidenta
včera v 17:53

Zakladatel společnosti Foxconn se vzdal kandidatury na prezidenta

Zakladatel tchajwanské společnosti Foxconn Technology Terry Gou v pondělí oznámil, že nebude kandidovat v...
Čína Politika
Tisk: Saúdové zvažují odklad vstupu ropné firmy Aramco na burzu
včera v 17:27

Tisk: Saúdové zvažují odklad vstupu ropné firmy Aramco na burzu

Představitelé Saúdské Arábie uvažují o odkladu vstupu státní ropné společnosti Saudi Aramco na akciovou burzu poté,...
Saúdská Arábie Ropa Těžba
Aldi otevře v Británii každý týden novou pobočku
včera v 17:21

Aldi otevře v Británii každý týden novou pobočku

Aldi otevře v Británii v příštích dvou letech v průměru každý týden novou pobočku. Do expanze chce německý diskontní...
Maloobchod Spojené království
Pražská burza v pondělí pošesté v řadě posílila, pomohly jí akcie…
Pražská burza v pondělí pošesté v řadě posílila, pomohly jí akcie…
včera v 16:45

Pražská burza v pondělí pošesté v řadě posílila, pomohly jí akcie bank a ČEZ

Pražská burza v pondělí pošesté v řadě posílila, index PX stoupl o 1,02 % na 1 060,83 bodu. Nahoru trhu pomohly...
Akcie ČR Shrnutí obchodování v ČR
Vláda schválila rozpočet na rok 2020 se schodkem 40 miliard Kč
včera v 16:38

Vláda schválila rozpočet na rok 2020 se schodkem 40 miliard Kč

Vláda v pondělí jednomyslně schválila návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, informoval...
Rozpočet Česká republika Politika
Britská obchodní komora zhoršila výhled britské ekonomiky
včera v 16:38

Britská obchodní komora zhoršila výhled britské ekonomiky

Britská obchodní komora (BCC) v pondělí zhoršila odhad růstu britské ekonomiky pro letošní i příští rok. Zhoršení...
Spojené království HDP Hospodářský růst
Řecko chce předčasně splatit část svých dluhů u MMF
včera v 15:59

Řecko chce předčasně splatit část svých dluhů u MMF

Řecko chce předčasně splatit 2,9 miliardy eur z téměř 9 miliard, které dosud dluží Mezinárodnímu měnovému fondu (MMF)...
Řecko PIIGS Dluhová krize
PPF získala 19,2 % akcií britské biotechnologické firmy Autolus
včera v 15:14

PPF získala 19,2 % akcií britské biotechnologické firmy Autolus

Investiční skupina PPF získala 19,2 % akcií britské biotechnologické společnosti Autolus Therapeutics, která je v...
PPF Zdravotnictví a zdravotní péče Fúze a akvizice