50 firem, které má smysl sledovat v roce 2020 (5. část)
|

50 firem, které má smysl sledovat v roce 2020 (5. část)

Americké akciové indexy sice atakují historická maxima, ale to neznamená, že se daří všem akciím. Je to spíše naopak, index táhnou ty nejúspěšnější tituly a ostatní spíše paběrkují. Pro investory, kteří nechtějí své peníze ukládat pouze do indexů, nabízíme seznam padesáti firem, které v příštím roce nebudou nudit.

Světové akcie Výhled na rok 2020 Investiční a ekonomický výhled Akciové tipy Investiční tipy

Analytici z Bloombergu vybrali zhruba v polovině října 50 firem z různých sektorů, které by mohly v roce 2020 přijít se zajímavými produkty nebo službami, a také ty, jež čelí neobvyklým výzvám. Při výběru brali v úvahu růst výnosů, marže, podíl na trhu, dluhy a další faktory. V závěrečné části se podívejte na čtyři firmy z oblasti médií, dva výrobce oblečení, tři firmy působící v potravinářském průmyslu a jednoho výrobce alkoholu.

1. Altice Europe

Očekávaný růst tržeb 0,85 %
Očekávaný růst zisku na akcii N/A 
Celková aktiva  55,08 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok 74,49 % 
Tržby za poslední rok 16,21 miliardy USD
Podíl žen ve vedení 12,5 %

Zlepšení v oblasti služeb a kvality sítí by mělo nizozemské telekomunikační a mediální společnosti zajistit v příštím roce udržitelné zotavení po několika chybných krocích v minulosti. Firma má velké dluhy, ale jejich snížením a růstem EBITDA se snaží splnit své cíle, v případě úspěchu pak zahájit zpětné odkupy akcií.

2. AT&T

Očekávaný růst tržeb -0,26 %
Očekávaný růst zisku na akcii 3,28 % 
Celková aktiva  546,91 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok 20,12 % 
Tržby za poslední rok 183,52 miliardy USD 
Podíl žen ve vedení 30,77 %

Integrací společnosti Time Warner a zpeněžením jejího obsahu prostřednictvím své distribuční sítě by měla americká telekomunikační a mediální firma zlepšit své výnosy i peněžní toky. Šance na dlouhodobý růst díky zavádění nových služeb a obsahu, a tím i rozšiřování příjmů z reklamy, je velká.

3. Netflix

Očekávaný růst tržeb 33,2 %
Očekávaný růst zisku na akcii 127,5 %
Celková aktiva  30,17 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok -19,3 % 
Tržby za poslední rok 17,63 miliardy USD 
Podíl žen ve vedení 36,4 %

Po letech dominance v oblasti streamovaného videa čelí Netflix nové konkurenci ze strany velikánů, jako jsou Walt Disney a Apple. Nic však není ztraceno, i přes růst nákladů může Netflix expandovat do světa. Tlak na zlepšení ziskovosti by na druhou stranu mohl vést společnost ke zvýšení cen.

4. Roku

Očekávaný růst tržeb 52 %
Očekávaný růst zisku na akcii -34,3 % 
Celková aktiva  820,83 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok 107,5 % 
Tržby za poslední rok 905,88 miliardy USD 
Podíl žen ve vedení 14,3 %

Společnost má udržení vedoucího postavení před službami Apple TV a Amazon v roce 2020 ve svých rukách. Agregátor obsahu by měl těžit z nových nabídek streamovacích služeb, protože klienti vyhledávají jednu platformu, která sdružuje více služeb na jednom místě. Roku těží z fragmentace trhu a z toho, že zákazníci v USA ve velkém ruší své kabelové televize a stále více využívají streamovací služby.

5. Anta Sports

Očekávaný růst tržeb 23,28 %
Očekávaný růst zisku na akcii 35,74 % 
Celková aktiva  5,13 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok 79,85 % 
Tržby za poslední rok 4,16 miliardy USD 
Podíl žen ve vedení N/A

Největší čínská společnost vyrábějící sportovní oblečení bude do tří let připravena bojovat o podíl na domácím trhu se společnostmi Nike a Adidas. Ke zrychlení expanze dojde i díky olympiádě v Pekingu v roce 2022. Zakladatel kanadské společnosti Lululemon Athletica Chip Wilson investoval do firmy 100 milionů dolarů, což by mělo posílit její pozici ve světě.

6. Lululemon Athletica

Očekávaný růst tržeb 18,3 %
Očekávaný růst zisku na akcii 23,1 % 
Celková aktiva  2,69 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok 27 % 
Tržby za poslední rok 3,58 miliardy USD 
Podíl žen ve vedení 50 %

Očekávání dvojciferného růstu zisků kanadské společnosti do roku 2023, podporované zejména růstem marží a rozmachem prodejů mladým zákazníkům, může vést k podceňování jejího potenciálu v oblasti osobní péče nebo obuvi. Tahounem růstu jsou inovace a společnost se zaměřuje mimo jiné na digitální technologie a mezinárodní byznys.

7. Beyond Meat

Očekávaný růst tržeb N/A
Očekávaný růst zisku na akcii N/A
Celková aktiva  397,06 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok N/A
Tržby za poslední rok N/A
Podíl žen ve vedení 20 %

Burgery na rostlinné bázi berou spotřebitele útokem a umožňují společnosti Beyond Meat soutěžit s firmami z masného průmyslu, který má objem okolo 1,4 bilionu dolarů. Společnost může bránit své vedoucí postavení v prodeji chlazených burgerů za předpokladu, že se nadále bude zaměřovat na inovace a výrobní kapacitu. Zisková by mohla být v roce 2021.

8. Kraft Heinz

Očekávaný růst tržeb -1,4 %
Očekávaný růst zisku na akcii -15 %
Celková aktiva 103,2 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok -47,6 % 
Tržby za poslední rok 25,63 miliardy USD 
Podíl žen ve vedení 23,1 %

Otázkou je, zda nový management dokáže zajistit obrat a nasměrovat firmu správným směrem. Ředitel Miguel Patricio má marketingové základy, takže jen zůstává zjistit, zda dokáže dát do pořádku základy firmy působící v odvětví, jemuž se nedaří oživit kultovní značky a jejich postavení na trhu.

9. Just Eat 

Očekávaný růst tržeb 30,8 %
Očekávaný růst zisku na akcii 22,8 % 
Celková aktiva  1,68 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok -6 % 
Tržby za poslední rok 1,15 miliardy USD 
Podíl žen ve vedení 30 %

Příští rok dojde k další konsolidaci v oblasti donášky potravin. Spojením společností Just Eat a Takeaway.com by došlo k vytvoření největší on-line společnosti mimo Čínu v odvětví donášky jídla z restaurací. Kombinované vedoucí postavení na klíčových trzích v Německu, Nizozemsku a Velké Británii by mělo pomoci odrazit útok ze strany Uber Eats a Deliveroo.

10. Constellation Brands

Očekávaný růst tržeb -2,47 %
Očekávaný růst zisku na akcii -1,49 % 
Celková aktiva  28,95 miliardy USD
Zhodnocení (total return) za poslední rok -2,26 %
Tržby za poslední rok 8,17 miliardy USD
Podíl žen ve vedení 25 %

Zaměření na dovážená piva umožňuje společnosti Constellation Brands nadále překonávat konkurenci, která čelí stagnaci tržeb. Firmě se daří nad očekávání rychle snižovat dluh díky prodeji některých značek vína za 1,7 miliardy USD. To jí umožňuje dále expandovat na trh s konopím, kde již drží 36,6% podíl ve firmě Canopy Growth.

Zdroj: Bloomberg