27. 5. 2022 10:10
Zlato jako pojistka v portfoliu: Ano, nebo ne?
Jihokorejská automobilka Hyundai loni zvýšila prodej v Evropě o 21,6 % na 515 886 vozů. Její podíl na evropském trhu se tak zvýšil o procentní bod na 4,4 %. Firma to ve středu oznámila v tiskové zprávě.
Zhruba 35 % vozů Hyundai prodaných v Evropě loni mělo alternativní pohon, což zahrnuje hybridy i plug-in hybridy, bateriové elektromobily či modely poháněné vodíkovým palivovým článkem. V porovnání s předchozím rokem to představuje nárůst o 77 %. Vozidel s nulovými emisemi firma prodala 72 509, což představuje 14% podíl.
"V roce 2021 jsme čelili problémům v dodavatelských řetězcích a pokračující pandemii, která i nadále ovlivňuje veškeré aktivity - od mezinárodního cestování až po každodenní život. Nicméně naše dealerská síť potvrdila, že dokáže udržet kvalitu svých služeb dokonce i v náročných podmínkách," uvedl prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe Michael Cole.
Hyundai dosáhla v roce 2021 rekordního podílu na trzích v Německu, Španělsku, Itálii, Francii a Velké Británii. Mimořádně úspěšná firma byla také v České republice. V Německu představovaly modely Hyundai 4,1 % prodaných aut.
V České republice je Hyundai druhou nejprodávanější značkou na trhu, loni společnost prodala 20 200 osobních vozů. To představuje meziroční nárůst o 26 % a tržní podíl 9,8 % oproti předloňským 7,9 %. Elektricky poháněných bylo 283 vozů a 645 hybridů.
Celkovým bestsellerem byl znovu kompaktní sportovně-užitkový vůz Tucson z Nošovic. Tucson tvořil se 152 257 prodanými vozy 29,5 % prodeje značky v Evropě. Na dalších místech následovalo SUV segmentu B Kona se 109 902 prodanými vozy a i20 s prodejem 60 560 aut.
Společnost vyrábí šest svých nejprodávanějších modelů v evropských závodech v Turecku a České republice. Auta z evropské produkce tvořila 72 % celkového prodeje na kontinentě. V Nošovicích se vedle modelu Tucson vyrábí i30 a Kona Electric. Loni továrna vyrobila 275 000 aut, což je meziroční nárůst o 15 %.
Hyundai letos uvede na trh model Ioniq 6. Společnost naznačila také rozšíření nabídky v produktové řadě vysokovýkonných vozů N. Cílem značky Hyundai pro letošní rok je prodat na celém světě 4,3 milionu vozidel.