DPA: Volkswagen by kvůli skandálu mohl zrušit výplatu dividend

Německý automobilový koncern Volkswagen by mohl zrušit výplatu dividendy za uplynulý rok, aby ušetřil peníze na náklady spojené s emisním skandálem. Napsala to v úterý agentura DPA. Úplné zrušení dividend se podle DPA již považuje za pravděpodobné v dozorčí radě koncernu. Konečné rozhodnutí ale zatím nepadlo a oficiální vyjádření k dispozici není. Výsledky hospodaření za uplynulý rok má Volkswagen zveřejnit 28. dubna.

Definitivní zatím nic není, "neexistuje ale žádný náznak, že by byla naděje na jediný cent", řekl DPA nejmenovaný člen dozorčí rady koncernu.

Největší evropská automobilka se v poslední době potýká s následky největšího skandálu ve své historii poté, co loni v září přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Cena prioritních akcií klesla od té doby o zhruba 30 %.

Zveřejnění výsledků hospodaření za uplynulý rok Volkswagen odložil na 28. dubna, aby mohl finanční následky krize lépe vyhodnotit.

Volkswagen bývá k akcionářům podle pozorovatelů obvykle štědrý. Za rok 2014 vyplatil dividendu 4,86 eura na každou prioritní akcii a 4,80 eura na každou kmenovou akcii. Celkově mezi akcionáře rozdělil zhruba 2,3 miliardy eur.

Analytici podle agentury Reuters dosud očekávali, že VW by mohl snížit dividendu z prioritních akcií za uplynulý rok o dvě třetiny na 1,87 eura. Podle redaktora této agentury Olafa Storbecka by ale zrušení bylo lepším krokem. Firma by tak prý ušetřila 2,3 miliardy eur ročně.

Největším podílníkem Volkswagenu je společnost Porsche SE, kterou ovládají rodiny Porscheů a Piëchů. Velké balíky akcií drží také spolkový stát Dolní Sasko a státní fond Kataru.

Úřad zemské vlády Dolního Saska již uvedl, že případný výpadek ve výplatě dividend by neměl "žádný přímý dopad" na její rozpočet.

Volkswagen si dal loni stranou zhruba 6,7 miliardy eur na pokrytí očekávaných nákladů spojených se svoláváním aut zasažených skandálem. Firma nadto čelí pokutám a žalobám v USA i jinde ve světě. Analytici společnosti Evercore ISI tak odhadují celkové náklady související se skandálem na zhruba 30 miliard eur.

Podle Storbecka se zdá, že skupina bude schopna zvládat vysoké náklady bez větších šrámů. Prémiovým značkám Audi a Porsche a divizi finančních služeb se zatím dařilo relativně slušně, což naznačuje, že poptávka po autech ze skupiny Volkswagen příliš zasažena nebyla. Pokuty a poplatky za právní spory navíc sníží zdanitelný zisk, takže i kdyby se celkové náklady do roku 2020 vyšplhaly na 50 miliard eur, nějaké peníze by prý koncernu stále zbývaly.

Zdroj:
ČTK
Volkswagen
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Dividendy
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
19. 4. 2021 14:40
Investorský magazín: Jsou high yield dluhopisy nebo akcie Coinbase zajímavou volbou pro drobné…
Bitcoin
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Firemní dluhopisy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
17. 4. 2021 20:31
Lukáš Novotný (WOOD & Company): S&P 500 může projít korekcí, prudké poklesy ale i díky pozitivnímu…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
15. 4. 2021 17:01
Ivana Birtová (Realitní Shaker): Nízké sazby a malá nabídka hrají do karet investicím do nemovitostí
Bydlení
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
13. 4. 2021 17:01
Ronald Schubert (WOOD & Company): Největším rizikem je růst výnosů dluhopisů, současné úrovně ale…
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat