Automobilový koncern Volkswagen loni podle předběžných údajů více než zdvojnásobil zisk

AKTUALIZOVÁNO. Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je mladoboleslavská Škoda Auto, loni více než zdvojnásobil čistý zisk na 11,35 miliardy eur z 5,14 miliardy eur v předchozím roce. Vyplývá to z předběžných údajů, které firma zveřejnila.

Volkswagen tak loni dosáhl vyššího zisku než v roce 2014, tedy v období před vypuknutím skandálu kolem manipulací s testy emisí naftových vozů. Automobilka přitom musela zaúčtovat další miliardy eur jako mimořádné náklady související s řešením skandálu, upozornila agentura DPA.

Skupina Volkswagen v loňském roce zvýšila dodávky automobilů zákazníkům o 4,3 % na rekordních 10,741 milionu vozů. Tržby společnosti loni vzrostly o více než 6 % na téměř 231 miliard eur.

Provozní zisk se téměř zdvojnásobil na 13,8 miliardy eur. Zaostal však za očekáváním analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 14,7 miliardy eur. Cena akcií Volkswagenu v pátek klesla o 0,8 %.

Automobilka předpověděla, že její tržby by letos mohly stoupnout až o pět procent. Zároveň však upozornila, že na ziskovost by mohly mít negativní vliv rozsáhlé investice do elektromobilů.

Škoda Auto již dříve oznámila, že loni dodala zákazníkům rekordních 1,2 milionu aut, což je o 6,6 % více než v předchozím roce. Koncern Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek, kromě hlavní značky VW jsou to například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat.

Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Volkswagen si již na řešení skandálu dal stranou 25,8 miliardy eur, z toho 3,2 miliardy v loňském roce. Z vytvořené rezervy zatím utratil téměř 20 miliard eur. Volkswagen peníze vynakládá na pokuty, odškodné a svolávání automobilů k úpravám, píše agentura Reuters.

V letošním roce Volkswagen čelí dalšímu skandálu, protože se objevily zprávy o tom, že spolu s dalšími německými automobilkami financoval testování účinků emisí naftových automobilů na opicích i lidech. Dozorčí rada Volkswagenu v pátek podle zdroje agentury Reuters jednala o opatřeních, která by zabránila opakování podobných experimentů.

Dozorčí rada rovněž navrhla zvýšení dividend. U kmenových akcií by podle ní dividenda měla stoupnout na 3,90 eura na akcii z předchozích dvou eur na akcii.

Zdroj:
ČTK
Volkswagen
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Německo
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
20. 1. 2021 12:20
Michal Šnobr: Jak se Česko (ne)popere s jadernou energetikou a co to znamená (i) pro kurzové a…
Akcie ČR
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Elektřina
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Jaderná energetika
Přestat sledovat
Německo
Přestat sledovat
Solární energie
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Větrná energie
Přestat sledovat
20. 1. 2021 10:02
Aktuálně z trhů: Srovnání evropských a amerických bank (plus důvod, proč budovat pozice v akciích…
Akciové tipy
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
19. 1. 2021 7:00
Erik Best: Trump, Biden a rozpadající se USA? Vlastně nic nového pod sluncem
Donald Trump
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Joe Biden
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
18. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Výhled pro jednotlivá aktiva, vodíkové akcie a lekce z doby technologické…
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Investiční portfolio
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat