25. 2. 2021 21:31
ABCD investora: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu
Největší americká automobilka General Motors (GM) zvýšila v prvním pololetí globální prodej svých vozů o téměř čtyři procenta na 4,85 milionu. Z dnešních údajů společnosti plyne, že americká jednička zůstává v celosvětovém pořadí největších světových prodejců automobilů druhá před německou skupinou Volkswagen a zřejmě se mírně dotahuje na japonskou Toyotu.
Volkswagen minulý týden sdělil, že v prvních šesti měsících roku zvýšil světový prodej o 5,5 % na 4,7 milion automobilů. Toyota oznámí výsledky pololetního prodeje v příštích dnech, ale za první čtvrtletí měla před GM náskok jen 65 000 vozů.
GM podle pololetního prodeje směřuje k celoročnímu prodeji asi 9,7 milionu vozů proti loňskému odbytu 9,3 milionu. Toyota loni prodala 9,75 milionu aut a GM ji letos v růstu prodeje překonává na silném domácím trhu. Tam automobilka za pololetí posílila prodej o 8,7 procenta na 1,4 milionu, zatímco Toyotě se v USA zvýšil odbyt o 6,7 procenta na 1,1 milionu.
GM se rovněž velmi daří v Číně. Prodej firmy na největším automobilovém trhu světa vzrostl o 11 % na rekordních 1,57 milionu, zatímco Toyota zde kvůli protijaponským náladám značně ztrácí. V Evropě, kde přetrvává recese, prodej vozů GM klesl o 6,5 % na 797 000.
GM byla největším světovým prodejcem automobilů sedm desetiletí a silně expandující Toyota ji překonala v roce 2008. Americká automobilka dobyla první příčku zpět v roce 2011, kdy využila těžkých výrobních problémů japonského rivala, loni však znovu kralovala Toyota.