25. 2. 2021 21:31
ABCD investora: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu
Japonská automobilka Nissan chce upevnit svou pozici v Egyptě a v zemích Perského zálivu. Plánuje zvýšit kapacity svých tamních závodů a uvést na trh nové modely. Do roku 2022 by se měl její podíl na egyptském trhu zvýšit na 20 procent ze současných 15 a na trhu Perského zálivu rovněž na 20 procent z dosavadních 16, napsala agentura Bloomberg.
Společnost je nyní v Perském zálivu druhým a v Egyptě třetím největším hráčem na trhu. V Egyptě, Indii a v Jihoafrické republice má tři montážní závody a další nejméně tři plánuje vybudovat. První dva mají být v Pákistánu a v Alžírsku.
Za svůj strategický trh Nissan považuje Egypt s populací kolem 100 milionů lidí. Od roku 2005, kdy do této země vstoupila, tam automobilka investovala 200 milionů dolarů. Plánuje další investice, díky nimž by se kapacita tamních továrem zvýšila na 28 000 vozů ročně ze současných 22 000.