6. 3. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled (s Jaroslavem Brychtou)
České politické strany v souvislosti s předpokládaným konáním předčasných voleb zahájily jednání se společnostmi JCDecaux a BigBoard, které patří k největším firmám na trhu tuzemské venkovní reklamy. I když už je velká část reklamních ploch na podzimní období vyprodaná, prostor pro politické kampaně se pravděpodobně najde. Přednost ale mají komerční klienti, řekl marketingový a obchodní ředitel JCDecaux Jan Kábrt.
"V současné chvíli je spousta ploch na říjen a listopad prodaná. Lidé je poptali na jaře a přes léto a teď už mají kampaně nakoupené," uvedl Kábrt. Vzhledem k počtu a různých typů ploch, které v České republice jsou, se podle něj ovšem i tak najde prostor politické kampaně umístit. "Pakliže ale přijde někdo z komerčních klientů, a bude ochoten ty plochy nakoupit, tak má v tuto chvíli přednost," dodal Kábrt s tím, že není možné riskovat, že v případě neuskutečnění voleb zůstanou plochy volné.
Podle Kábrta některé politické strany spíš než konkrétní výběr plochy poptávají cenové nabídky. Poptávku od politických stran zaregistrovala také společnost Czech Outdoor, která patří do skupiny BigBoard. "Politické strany jsou našimi standardními klienty, a proto s nimi, jako obvykle, jednáme o možnosti využití našich ploch," řekl jednatel Czech Outdoor George Kisugite. Nabídka volných ploch podle něj odpovídá situaci, že podzimní měsíce jsou ve venkovní reklamě "high season".