Přední sociální sítě v uplynulých dnech představily řadu novinek

Největší světové sociální sítě představily za poslední týden mnoho novinek. Soupeření YouTubu a Facebooku vyvrcholilo v kalifornském Anaheimu na devátém ročníku festivalu VidCon, na kterém se sešli nezávislí tvůrci obsahu na sociálních sítích, jejich fanoušci a odborná veřejnost a který skončil o víkendu.

Portál pro sdílení videí YouTube představil změny rozšiřující zdroje příjmů tvůrců obsahu na jeho platformě. Dosud byla většina příjmů takzvaných youtuberů tvořena podílem z reklamy, kterou mateřská společnost Google před obsah na YouTube umísťuje. Tento model se nyní rozšíří o takzvané Channel Memberships, tedy placené členství v komunitě diváků konkrétního tvůrce.

YouTube chce během několika týdnů zpřístupnit tuto funkci pro kanály, které mají více než 100 000 odběratelů. To by se v Česku mohlo týkat desítek youtuberů. Další novinkou, která má pomoci zvýšit příjmy youtuberů, je například prodej upomínkových předmětů přímo pod videem.

Portál YouTube minulý týden oznámil, že dosáhl 1,9 miliardy uživatelů, kteří se k němu alespoň jednou měsíčně přihlásí. To je překvapivě vysoké číslo vzhledem k tomu, že ještě před rokem to byla zhruba miliarda uživatelů. Facebook se v tuto chvíli pohybuje kolem 2,2 miliardy uživatelů a jeho dceřiná společnost Instagram údajně překonala miliardovou hranici.

S obrovským růstem počtu uživatelů rostou i příjmy youtuberů. Podle zástupce YouTube se počet tvůrců, kteří vydělávají pěticifernou sumu v amerických dolarech, meziročně zvýšil o 35 %. Počet tvůrců, kteří ročně vydělávají na YouTube šesticifernou částku, vzrostl dokonce o 40 %. Podle dostupných údajů se jedná o stovky takovýchto tvůrců.

Sociální síť Instagram již před VidConem ve snaze konkurovat portálu YouTube představila novou platformu IGTV, kam uživatelé mohou nahrávat až hodinová videa.

Zatímco Instagram vykročil na cestu přímé konkurence YouTube, přidala se jeho mateřská společnost Facebook řadou spíše subtilnějších vylepšení svého stávajícího prostředí. Její zástupci rovněž potvrdili zájem umožnit tvůrcům obsahu vydělávat na reklamě.

Jelikož zatím Facebook nedisponuje monetizačním modelem podobným tomu od YouTube (kde tvůrce může dostávat až 55 % z výnosu z reklamy zobrazené před jeho videi), kompenzuje to aplikací pro propojování značek a tvůrců. Jejím prostřednictvím budou moci tvůrci vyhledávat možnosti komerční spolupráce se značkami, které je naopak budou moci obsazovat do svých kampaní.

Další novinky představené Facebookem jsou spíše nástroji pro tvůrce obsahu, aby mohli mít lepší kontakt se svým publikem a více ho vtahovat do dění v rámci své videotvorby na platformě. Jde například o nástroj Watch Party, díky němuž může několik uživatelů sledovat na jedné stránce různá videa, komentovat je a komunikovat se svým publikem.

Zdroj:
ČTK
Sociální sítě
Přestat sledovat
Facebook
Přestat sledovat
Alphabet (Google)
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
15. 1. 2021 12:22
Dolar by měl letos napravovat ztráty v páru s eurem, zajímavý může být také ruský rubl. Měna není totéž jako akcie, vysvětluje stratég
Americký dolar
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Forex (FX)
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Ruský rubl
Přestat sledovat
14. 1. 2021 6:48
El-Erian: Na akciovém trhu je racionální bublina, růst výnosů dluhopisů ale vysílá varovný signál
Americké akcie
Přestat sledovat
Americké státní dluhopisy
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Přestat sledovat
13. 1. 2021 13:04
Úpadek dolaru? Vlhký sen Rusů se hned tak nenaplní, vedle ekonomiky pozici americké měny drží i mocenský význam USA
Americký dolar
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
11. 1. 2021 6:27
Anketa: Co by (ne)mělo chybět ve vítězném portfoliu na rok 2021
Akciové tipy
Přestat sledovat
Akciový trh
Přestat sledovat
Alokace investic
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Bezpečné investice
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční portfolio
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Miroslav Plojhar
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Přestat sledovat