28. 1. 2021 6:28
Vranka (XTB): Toto jsou mé akciové tipy ze sektoru technologií pro rok 2021
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma letos očekává další pokles tržeb i zisku, ačkoliv už za první čtvrtletí se mu zisk snížil o téměř třetinu na 50 milionů eur. Na vině je hlavně slabá poptávka v Evropě. Puma přitom nyní prochází největší reorganizací za posledních 20 let.
Čtvrtletní tržby společnosti se snížily o dvě procenta na 782 milionů eur. V celém letošním roce firma počítá s mírným poklesem tržeb, zatímco dříve očekávala jejich stagnaci.
Puma v rámci restrukturalizace snižuje počet prodejen, zužuje sortiment a omezuje sponzorské aktivity. Podnik je třetím největším výrobcem sportovního oblečení na světě za konkurenty Nike a Adidas. Restrukturalizaci prosadila francouzský výrobce luxusního zboží PPR, který je většinovým vlastníkem Pumy.
Do čela podniku se v červenci postaví bývalý hráč fotbalové Bundesligy a ostřílený norský manažer v oboru Björn Gulden. Nahradí bývalého ředitele Franze Kocha, který koncem března odešel z funkce.