Spiegel: Volkswagen je připraven podílet se na úpravách hardwaru

Automobilový koncern Volkswagen podle informací magazínu Spiegel přislíbil, že se bude finančně podílet na hardwarových úpravách starších dieselových aut. Dosud to přitom stejně jako ostatní německé automobilky odmítal. Montáž nových katalyzátorů má přispět k výraznému snížení emisí oxidu dusičitého (NO2).

Německá vláda se už loni s automobilkami domluvila na softwarových úpravách několika milionů vozů, k hardwarovým změnám se ale navzdory doporučení odborníků dlouho neměla. S tímto řešením počítají až nové plány kabinetu, který je i pod tlakem ze strany majitelů aut, kteří v některých velkých německých městech musí počítat se zákazy jízdy.

Aktuální plán vlády, který by mohl být definitivně schválen v pondělí, počítá s tím, že by se hardwarové úpravy dotkly především majitelů dieselů splňujících ekologickou normu Euro 5, kteří žijí v okolí deseti nejvíce znečištěných regionů v Německu. Tito majitelé by měli tři možnosti - odprodat auto zpět automobilce, vyměnit ho za výhodných podmínek za nové nebo si nechat nainstalovat nový katalyzátor. Pro třetí možnost by se podle vládního odhadu mohlo realisticky rozhodnout kolem 260 000 lidí.

Šéf Volkswagenu Herbert Diess během čtvrteční videokonference s ministrem dopravy Andreasem Scheuerem (CSU) podle Spiegelu přislíbil, že se jeho koncern, který v minulosti masivně manipuloval s emisemi, bude na úpravách finančně podílet. Nechce je ale hradit celé, počítá s převzetím 80 procent nákladů, které by měly činit zhruba 3000 eur na jeden vůz. Kdo by hradil zbytek, zatím není jasné. I kvůli nadcházejícím bavorským volbám je ale zřejmě nepravděpodobné, že by tak museli učinit majitelé aut.

Diess také počítá s tím, že jeho koncern majitelům vozů tříd Euro 4 a Euro 5 nabídne výhodnou výměnu za novější vozy, které produkují méně emisí. Možnost zpětného odkupu aut ale odmítá.

Částečný zákaz jízdy starších dieselových aut, která k překračování ekologických limitů přispívají nejvíce, už platí v Hamburku a nevyhne se zřejmě ani dalším velkoměstům, jako je Mnichov nebo Stuttgart. Počítat s ním od února příštího roku musí také řidiči ve Frankfurtu nad Mohanem.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Volkswagen
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
26. 2. 2021 12:21
Česko v roce 2030: Moderní trendy člověka ze služeb hned tak nevytlačí, věří ekonom David Marek
Česká ekonomika
Přestat sledovat
Česká republika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
25. 2. 2021 17:01
David Navrátil (Česká spořitelna): České zadlužení může být problém, výnosy dluhopisů ztrácejí v…
Česká ekonomika
Přestat sledovat
David Navrátil
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
25. 2. 2021 21:31
ABCD investora: Tipy na výběr akcií (nejen) ve středoevropském regionu
Akcie ČR
Přestat sledovat
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Large caps
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Small caps
Přestat sledovat
Střední a východní Evropa
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
25. 2. 2021 12:31
Dominik Stroukal: Kdo chce těžit z výhod bitcoinu, nesmí se bát propadů o desítky procent
Bitcoin
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Volatilita
Přestat sledovat