VW dosáhl rekordního zisku, varoval však před problémy

Německý automobilový koncern Volkswagen v prvním pololetí meziročně zvýšil provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek téměř o deset procent na rekordních 9,8 miliardy eur. Oznámila to ve středu firma, jejíž součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto. Na výsledky koncernu však stále mají negativní dopad náklady na řešení emisního skandálu. Firma navíc varovala, že její zisky by mohl zasáhnout přechod na nový systém testování emisí WLTP. Poukázala i na rizika spojená s rostoucím protekcionismem v mezinárodním obchodě.

V samotném druhém čtvrtletí se provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek zvýšil dokonce o 23 procent na 5,58 miliardy eur. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 4,98 miliardy eur.

Automobilka nicméně upozornila, že ve druhém čtvrtletí zaúčtovala mimořádné náklady 1,6 miliardy eur související s řešením emisního skandálu. Po zahrnutí mimořádných nákladů provozní zisk ve čtvrtletí klesl o 13 procent na 3,95 miliardy eur.

Koncern v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Prokuratura v německém Braunschweigu v červnu Volkswagenu kvůli této aféře vyměřila pokutu jednu miliardu eur.

Tržby skupiny Volkswagen v prvním pololetí vzrostly o 3,5 procenta na rekordních 119,4 miliardy eur. V celém letošním roce firma počítá s jejich nárůstem až o pět procent. Koncern již dříve oznámil, že v prvním pololetí poprvé dodal zákazníkům více než 5,5 milionu vozů.

"Skupina Volkswagen byla v prvním pololetí úspěšná, růst tržeb a zisků byl velmi solidní," uvedl koncernový šéf Herbert Diess. "Nesmíme však usnout na vavřínech, protože před námi v příštích čtvrtletích stojí velké úkoly, zejména s ohledem na přechod na novou testovací proceduru WLTP. Také rostoucí protekcionismus staví globálně propojený automobilový průmysl před velké výzvy," dodal.

Nová metodika měření emisí a spotřeby automobilů WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) se mnohem více blíží podmínkám reálného provozu. Nahrazuje dosavadní systém NEDC (New European Driving Cycle), který byl zaveden v roce 1970. Volkswagen již dříve varoval, že přechod na novou metodiku by mohl vést ke zpožděním při výrobě až čtvrt milionu automobilů.

Dnešní výsledková zpráva koncernu Volkswagen rovněž ukázala, že provozní zisk Škody Auto v pololetí navzdory růstu odbytu i tržeb klesl o 4,5 procenta na 821 milionů eur.

Zdroj:
ČTK
Volkswagen
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Německo
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Výsledková sezóna
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
19. 1. 2021 23:00
VE STŘEDU V 9.30 ŽIVĚ: Aktuálně z trhů
Akciové tipy
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
19. 1. 2021 7:00
Erik Best: Trump, Biden a rozpadající se USA? Vlastně nic nového pod sluncem
Donald Trump
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Joe Biden
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
18. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Výhled pro jednotlivá aktiva, vodíkové akcie a lekce z doby technologické…
Akciové tipy
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Investiční portfolio
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat
18. 1. 2021 9:28
Globalizace vs. regionalizace: Světové trendy probíhají zároveň a působí proti sobě, svět potřebuje…
Asijská ekonomika
Přestat sledovat
Geopolitická rizika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat