Co Twitter dal: Pohřební bublina a jeden zatvrzelý medvěd
Velké společnosti začínají šetřit na reklamě, v Číně se nafukuje bublina na hřbitovech, takže se lidé nechávají pohřbívat do moře, a John Hussman jde stále proti trhu. A chcete vědět, jak vyřeší NASA problém s neexistencí atmosféry na Marsu?

1. Reklama k ničemu
Velké společnosti začínají zjišťovat, že pro ně reklama na Googlu nebo Facebooku prakticky nemá význam. Jednak jim to nepřináší nové klienty, a jednak nechtějí mít reklamu vedle novinek o teroristech. Zároveň musejí přemýšlet o tom, jak přimět lidi, aby si kupovali věci, které vlastně nepotřebují.
Is Facebook and Google's Ad Model Broken? @jessefelder took an in depth look at the FANG stocks on Real Vision: https://t.co/NLr97NjVu1 https://t.co/3Vf43wJQcj
— Real Vision (@realvision) 12. listopadu 2017
Ale na druhou stranu, když dáte Jeremyho Clarksona do reklamy na novou první třídu v Emirates Airlines, musí se to líbit každému.
See why @JeremyClarkson dressed up for the occasion. #GameChanger pic.twitter.com/g1ZsRct396
— Emirates airline (@emirates) 13. listopadu 2017
2. Permanentní medvěd varuje
Abychom nezapomněli na nějaké to varování před drahými akciemi, máme tu graf s oceněním akcií, nejvyšším v historii. Stačí správný indikátor.
‘Valuations are now more extreme than at any point in history including the 1929 and 2000 market highs’ -@hussmanjp https://t.co/eHFo1ZGJSp pic.twitter.com/W3US3J66iW
— Jesse Felder (@jessefelder) 6. listopadu 2017
Upozorňovat na to, že akcie jsou drahé, je určitě chvályhodné. Již méně to platí o hledání indikátorů, které to ukáží co nejlépe. S tímto grafem přišel John Hussman, který je dnes mnoha investorům tak trochu pro smích, protože svým dlouhodobým kontrariánským postojem prakticky "zazdil" současný růstový trend a nezhodnotil peníze investorů, kteří mu věřili. Hussman bude tak dlouho upozorňovat na extrémní valuace, až bude mít pravdu (v tom smyslu, že akcie začnou ztrácet). Je ale prakticky jisté, že až k tomu dojde, bude trochu pozdě pro něj i jeho investory.
with all due respect to Hussman, ???? pic.twitter.com/t1gVsicnoj
— edward tellerman (@edwardtellerman) 6. listopadu 2017
3. Pohřební bublina
Čína sice ekonomicky rychle roste, ale má trochu problém s množstvím lidí na relativně malém prostoru. Problém s ním ovšem nemají jen ti, kdo se snaží přežít, ale i ti, kdo to již mají za sebou (nebo je to v nejbližší době čeká). Ceny míst na hřbitovech vykazují známky bubliny, Číňan s průměrným platem na svůj pohřeb vydělává rok a půl. Ve městech na pobřeží se proto například množí nabídky na pohřbívání do moře.
As graveyard prices skyrocket, the Chinese are looking to alternative funerals like burial at sea https://t.co/IP9ngocA1I pic.twitter.com/v8t2kTUaJV
— Forbes (@Forbes) 13. listopadu 2017
4. Všechno na Mars
Jednou z cest, jak nešťastným Číňanům zlepšit náladu, je nové řešení NASA. Ta přišla s možností, jak na Marsu vytvořit umělé magnetické pole, díky kterému by se na planetě mohla udržet atmosféra. Mars by se tak mohl stát obyvatelným. Sice jde o běh na dlouhou trať, ale lepší než hřebíkem do oka.
A NASA scientist might have cracked the answer to making Mars habitable https://t.co/fjx9npfr8L pic.twitter.com/rcusNrLFNd
— Forbes (@Forbes) 13. listopadu 2017