Škoda chce do roku 2018 zdvojnásobit prodeje v Číně
Automobilka Škoda Auto chce do roku 2018 více než zdvojnásobit počet vozů prodávaných v Číně na půl milionu aut ročně. Loni na svém největším trhu společnost prodala 227 000 aut. Oznámila to ve čtvrtek v tiskové zprávě.
K růstu prodejů má firmě pomoci rozšíření čínských výrobních kapacit i zvýšení počtu nabízených modelů. Během letošního roku se počet vyráběných modelů v Číně zdvojnásobí na šest. Novinky pro čínský trh, tedy vozy Octavia, Yeti a Rapid Spaceback, Škoda předvede v neděli na autosalonu v Pekingu.
"Jako nejsilnější trh značky Škoda a nejvýznamnější růstový trh na světě je Čína ústředním pilířem naší globální růstové strategie," podotkl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.
Škoda Octavia se v Číně začne prodávat v květnu. Bude nabízená se dvěma efektivními benzinovými agregáty 1,4 TSI a 1,6. Výroba začne v závodě Volkswagenu v Šanghaji během jara. Vedle liftbacku bude Octavia k dostání i jako kombi a v provedení Scout.
Další novinkou pro čínský trh je vůz Rapid Spaceback, což je první model Škody v kategorii kompaktních hatchbacků. Poprvé se na čínském trhu představí vedle terénní verze outdoor i městská varianta modernizovaného SUV Yeti. Yeti má pro místní trh zvýšený rozvor náprav o šest centimetrů kvůli většímu prostoru na zadních sedadlech. K dispozici bude se třemi benzinovými motory, a to o objemu 1,6 litru, nabízeným exkluzivně pro městskou verzi, a motory 1,4 TSI, nebo 1,8 TSI.
Škoda Auto přišla na čínský trh v roce 2007 s modelem Octavia předchozí generace. Od té doby automobilka v Číně prodala více než 1,13 milionu vozů. V roce 2008 následoval model Fabia a v roce 2009 Superb. Od roku 2013 je na čínském trhu nabízena i Škoda Yeti. Kompaktní sedan Rapid se v Číně nabízí přibližně jeden rok.