Jak můžete ušetřit díky sociálním sítím?
|

Jak můžete ušetřit díky sociálním sítím?

Obliba sociálních sítí roste geometrickou řadou. Kromě zábavy a komunikace mohou pomoci ušetřit. Častěji jich totiž využívají i podnikatelé, aby spotřebitele upozornili na své výrobky. Čísla mluví jasně. Podle posledního průzkumu udělá rešerši Facebooku pětina Američanů dříve, než si něco koupí. Podobně se chovají lidé i u nás. Sociální sítě se zkrátka stávají významným hráčem v internetovém prodeji.

Spoření Sociální sítě
Facebook - ilustrační foto

Účelem sociální sítě je nalákat a propojit co nejvíce lidí. To je výborná příležitost pro podnikatele. Ti se jednoduše napojí na už vytvořené uzly uživatelů a osloví je se svojí nabídkou.

Poraďte se s přáteli, než si něco koupíte

Například jen na Facebooku prezentuje zboží a služby více než 1,5 milionu firem a 20 milionů spotřebitelů denně "lajkuje" jejich nabídky. Má to však i další výhodu - lidé na svých profilech sdílejí zkušenosti, názory a informace o nejrůznějších výrobcích, službách nebo značkách.

Přesně na principu vzájemné výměny názorů fungují sítě jako Honk.com nebo CarGurus.com. Jejich uživatelé mají jedno společné – obdivují auta a rádi se o nich baví. CarGurus má 600 tisíc uživatelů, kteří vkládají názory, popisy a informace o slevách – vše se týká automobilů. Takové informace uživatelé sdílejí v konverzacích, které mohou uživatele nasměrovat k tomu pravému automobilu.

Nebo si jen něco půjčete

Kromě rady "kde nakupovat" se lze na sociální sítě obrátit i s žádostí o půjčky, a to čehokoli. Například BookMooch.com je stránka, která spojuje milovníky knih, kteří jsou ochotni své reference, ale i přímo knihy sdílet s ostatními. Místo toho, aby vás poslali do knihkupectví pro oblíbený titul, nabídnou vám, že vám ho výměnou za jinou zajímavou knihu půjčí.

Stejně to funguje i na síti Freecycle.com. Tady si můžete půjčit téměř cokoli, pokud to někdo ve vašem okolí nabízí. Kromě bezplatných výpůjček na sociálních médiích najdete i dobré rady.

Nemáte dost peněz? Nakupujte chytře

Ekonomická krize zasáhla nejvíce střední třídu. Spotřebitelé mají celkově méně peněz a více šetří. Ke konci roku 2010 dosahovala úroveň zadlužení ve Spojených státech 2,4 bilionu dolarů, tedy 7 800 dolarů na jednoho Američana. Mnozí mají problémy se splácením svých závazků. Některé organizace proto po sociálních sítích šíří rady, jak se s takovou situací vypořádat.

Reakcí na stejný problém je i stránka CreditKarma.com. Pomocí Twitteru a jiných komunikačních sítí nabízí informace a nástroje, které by měly spotřebitele například naučit postupovat při nákupu auta nebo nemovitosti.

Ekonomická krize dopadá i na sociální sítě

Oproti jiným médiím mají sociální sítě jednu velkou výhodu – uživatelé je v podstatě mohou sami řídit a stránky přizpůsobovat svým potřebám. Když ve světě financí vládne nejistota a cena se stává hlavním nákupním kritériem, ze sociálních sítí se stanou stránky, kde vám poradí, jak ušetřit nebo jak se dostat ze svízelné finanční situace.

Alespoň do doby, než se ekonomika vzpamatuje, bude se podnikatelům, kteří na sociálních sítích lákají spotřebitele na slevy, nejspíš dařit. Uživatelé takových sítí na to budou ochotně reagovat.

Všechny peníze na jedné stránce

Zdroj: Investopedia.com