Hrozí vám vyhazov? Takhle se mu dá vyhnout
|

Hrozí vám vyhazov? Takhle se mu dá vyhnout

Pravděpodobně znáte někoho, kdo nedávno přišel o práci. V uplynulých letech to nebylo nic vzácného, třeba se to stalo přímo vám. Aby se to nestalo znovu, udělejte ze sebe někoho, koho zkrátka nelze vyhodit. Co je k tomu potřeba?

Zaměstnání
Ztráta zaměstnání je pořádná depka

Choďte první a odcházejte poslední

Když budete v práci první a budete odcházet až po ostatních, váš nadřízený jistě časem pochopí, že jste své práci oddaní. A nebojte se šéfovi trochu pomoct - třeba k večeru nechte otevřené dveře do své rozsvícené kanceláře.

Ušetřete své firmě

Podívejte se, jak váš zaměstnavatel utrácí, a zjistěte, zda by se někde nedalo ušetřit. Jen těžko vyhodí někoho, kdo firmě umí snižovat náklady.

Vydělávejte své firmě

Ještě lepší je zvýšit svému zaměstnavateli příjmy. Najděte nové klienty, podílejte se na vývoji nových produktů a služeb.

Nenechte se rušit a rozhodit

Když se k vám někdo přitočí a začne vykládat o posledním románku vaší sekretářky, klidně se omluvte, že máte co dělat, ale že můžete večer zajít na skleničku to probrat. Nezdrží vás to od práce, a zároveň nebudete působit jako suchar.

Pozor na pomluvy

Dodržte předchozí, ale pozor na to - jakmile by se kancelářská šeptanda měla týkat vás, je dobré se o ní dozvědět (a zarazit ji) co nejdříve. Kdo zná názor ostatních na sebe, může efektivněji zlepšit vztahy s nimi.

Učte se nové věci

Využijte každou možnost další kvalifikace, kterou vám zaměstnavatel nabídne. Čím více toho budete v rámci svého oboru umět, tím cennější pro svého chlebodárce budete. Pokud žádné kvalifikační programy nenabízí, vrhněte se do čtení a samostudia.

Ing. Xénie Úspěšná, MBA: Další vzdělání se vyplatí

Ukažte, co děláte

Je dobré, aby váš nadřízený věděl, na čem pracujete a s jakým úspěchem. Proto neváhejte zhruba na týdenní bázi poskytnout alespoň základní informace o posunu na svých projektech.

Ať vás mají všichni rádi

Snažte se chovat přátelsky prakticky ke všem. Snažte se nepomlouvat, být pozitivní a ochotní. Možná vás už ta práce pořádně štve, ale na vašem výrazu by to nemělo být poznat.

Ukažte vůdčí schopnosti

Pokud jste součástí nového projektu a nikdo se nemá k jeho uchopení, nebojte se ukázat, že máte na to vést ostatní. Jen těžko dostanete výpověď, pokud jste klíčovou osobou pro jakýkoli firemní projekt.

Buďte týmoví hráči

Spolupráce je základ. Snažte se se všemi kolegy vyjít, chápat jejich pohnutky, znát jejich přednosti i rezervy. Lépe pak budete vědět, kde pomoci, na co si sami dát pozor a podobně.

Buďte osobní

Nikoho neobtěžujte, ale třeba taková fotka rodiny na stole všem ukáže, že máte i "normální" život. Klidně se v méně formální chvíli pobavte se šéfem o jeho rodině, nepracovních starostech a podobně. Samozřejmě velice citlivě.

Nezneužívejte "sick days"

Berte si volno jen v případě, že ho vážně potřebujete. Někdy je člověku špatně prostě proto, že se mu vyloženě nechce do práce. Když "máte línou", vzpomeňte si na lidi ve frontách na úřadech práce, možná vás to zvedne z postele.

Dělejte to, čemu se ostatní vyhýbají

Určitě je spousta věcí, do kterých se u vás ve firmě nikdo nehrne, protože jsou třeba nudné nebo složité. Nebojte se toho a nabídněte se, že se o ně postaráte. Bude vás milovat nejen šéf, ale i spolupracovníci.

Nezneužívejte internet

Pro zaměstnavatele je snadné sledovat, co děláte v pracovní době na počítači. Takže omezte Facebook, osobní email, nesjíždějte Youtube a další videa. A firemní email je určený jen k pracovním účelům.

Pár tipů, jak se připravit na přijímací pohovor

Zdroj: US News