Takhle na pracovním pohovoru neodpovídejte!
|

Takhle na pracovním pohovoru neodpovídejte!

Je velice jednoduché u pracovního pohovoru neuspět, nebo být dokonce vypoklonkován před jeho koncem. Dorazte na schůzku pozdě, nevhodně oblečeni a během rozhovoru si vyřiďte "důležitý" hovor. I když si tyto základní věci pohlídáte, nemusíte slavit úspěch. Mnoho personalistů se shoduje, že až příliš často zdánlivě dokonalý kandidát pohřbí své šance na úspěch nevhodnou odpovědí na zcela rutinní otázku. Jaké jsou nejhorší odpovědi na otázky, které jsou běžnou součástí pracovních pohovorů?

Zaměstnání Pracovní pohovor
Nevhodná řeč při pohovoru

MOHL(A) BYSTE MI ŘÍCI NĚCO O SOBĚ?

Pokud se vaše odpověď bude týkat místa narození, zkušeností ze základní školy nebo špatných vztahů s rodiči, kladné body patrně nezískáte. Uvědomte si, že jde často o první otázku.

Je samozřejmě těžké odhadnout, jaká odpověď by personalistu nejvíce potěšila. Není chybou rozpovovídat se o zkušenostech a pracovní historii.

PROČ CHCETE OPUSTIT SVÉ SOUČASNÉ ZAMĚSTNÁNÍ?

Než vyrazíte na pohovor, ujistěte se, že jste chcete opustit současné zaměstnání. Nepůsobí důvěryhodně, když odpovíte, že vlastně ani moc místo měnit nechcete.

V žádném případě se nepouštějte do detailního pomlouvání minulého zaměstnavatele. Mezi nejlepší důvody také nepatří krátká dovolená, chybějící benefity a nechuť dojíždět.

Jste-li pro pozici plně kvalifikováni, můžete říci, že hledáte změnu a nové výzvy. Hovořte více o tom, proč chcete pracovat v nové firmě.

5 nejčastějších chyb při psaní motivačního dopisu

JAKÉ JSOU VAŠE SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY?

Nejhorší možnou odpovědí je to, že žádné slabé stránky nemáte. Nejenže vám k vašim superschopnostem nepogratulují, ale ještě vás budou mít za lháře. Raději vyberte nějakou slabinu, která není pro vaše budoucí zaměstnání klíčová, a zdůrazněte, jak pracujete na jejím odstranění.

Při výčtu svých silných stránek vynechte fráze o chytrosti a zálibě v tvrdé práci. Říká to každý, takže budete vypadat průměrně. Jmenujte konkrétní vlastnosti, které vás vykreslí jako ideálního kandidáta.

JAK BY VÁS POPSALI VAŠI KOLEGOVÉ?

Tímto vás personalista nevyzval, abyste zopakovali své silné stránky. Uvědomte si, že vás okolí vnímá jinak. Podezřele zní "jediný zaměstnanec, který dělá věci správně" nebo "pohodový člověk, se kterým je po práci zábava".

Přemýšlejte, jak vás mohou vnímat jednotliví spolupracovníci. Vaši podřízení o vás například mohou říci, že jste spravedlivý a snažíte se předávat důležité informace a zkušenosti.

JAKÉ MÁTE KRÁTKODOBÉ CÍLE?

Nikdy nenaznačujte, že plánujete návrat do školy, rozjezd vlastního podnikání nebo že máte zájem o místo osoby, která s vámi vede pohovor.

Kamenem úrazu bývá rozdílné pochopení krátkého období. Někdo ho chápe jako půl roku, jiní jako 18 až 24 měsíců. Vyjasněte si proto předem časový rámec, předejdete tak nevhodným odpovědím.

10 vět, které jsou pro dobrého manažera tabu

MÁTE NĚJAKÉ DALŠÍ OTÁZKY?

Pokud máte při pohovoru nějakou jistotu, je to tato závěrečná otázka. Je to ideální příležitost prokázat, že jste se na pohovor důkladně připravili a máte o nabízenou pozici eminentní zájem. V každém případě se na něco musíte zeptat.

Ideální je mít připravených pár dotazů již z domova. Rozhodně se však neptejte na firemní benefity, délku dovolené nebo to, zda opravdu nutně potřebujete čistý trestní rejstřík.

5 tipů, jak si vyjednat nejvyšší možný plat

Zdroj: Fins.com