Americká výsledková sezóna se chýlí ke konci. Začátek týdne bude ve znamení technologií a spotřebního sektoru
|

Americká výsledková sezóna se chýlí ke konci. Začátek týdne bude ve znamení technologií a spotřebního sektoru

Americká výsledková sezóna se pomalu chýlí ke konci. Přesto pozornost investorů v příštím týdnu přitáhnou důležité reporty výsledků. V úterý se představí Dell, Home Depot, Walmart, Kraft Foods a Macy's, středa bude patřit firmě Hewlett-Packard.

Světové akcie Výsledková sezóna

Walmart (21. 2.)

Maloobchodní gigant patří mezi 500 největších amerických společností v žebříčku magazínu Fortune. Retailový sektor v USA v současnosti čelí silné konkurenci ze strany internetových obchodů. Závazek držet nízké ceny ovšem Walmartu pomáhá zachovat si více než 33% podíl na trhu s potravinami a udržet stabilní tržby i v dobách hrozící recese. Expanze na mezinárodní trhy zajišťuje společnosti silný zisk a akcionářům dividendu.

Většina analytiků doporučuje akcie Walmartu k nákupu (56,5 %), což je průměr v rámci konkurence (56,9 % "koupit"). Za poslední tři měsíce bylo stále více analytiků ohledně této akcie opatrnějších.

Wal-Mart - čtvrtletní zisk a tržby

Home Depot (21. 2.)

Home Depot - čtvrtletní zisk a tržby

Dell (21. 2.)

Komponent indexu S&P 500 předčil očekávání analytiků ve čtyřech uplynulých výsledkových sezónách. Největším konkurentem Dellu je Apple. Mezi jeho další rivaly v IT sektoru patří Hewlett-Packard (reportující ve středu), Silicon Graphics International a Super Micro Computer.

Většina analytiků (55,6 %) doporučuje akcie Dellu k nákupu. Tento podíl je pod průměrem hodnocení 10 nejbližších konkurentů (66,3 % "koupit"). Sentiment analytiků se za poslední tři měsíce mírně zlepšoval. V minulém kvartálu hodnotilo 15 z 29 analytiků akcie k nákupu, jen dva je doporučovali prodat.

Dell - čtvrtletní zisk a tržby

Macy's (21. 2.)

Macy's - čtvrtletní zisk a tržby

Kraft Foods (21. 2.)

Kraft Foods je největším potravinářským holdingem se sídlem v Severní Americe a druhou největší firmou v tomto sektoru na světě (za Nestlé). Firma se soustřeďuje na dva hlavní segmenty - Kraft North America Commercial a Kraft International Commercial. V návaznosti na rozdělení do těchto dvou geografických divizí se produkty Kraft Foods člení dále do pěti kategorií zahrnující potraviny i nápoje. Největšími konkurenty jsou General Mills (reportuje v úterý), J&J Snack, Ralcorp Holdings a Hain Celestial Group.

Většina analytiků dala akciím Kraft Foods hodnocení "koupit" (65 %), což je ve srovnání s deseti největšími konkurenty příznivý výsledek, jelikož jejich průměrný podíl "koupit" je jen 49,1 %.

Kraft Foods - čtvrtletní zisk a tržby

Hewlett-Packard (22. 2.)

Hewlett-Packard - čtvrtletní zisk a tržby
Zdroj: Bloomberg