Jak co nejlépe prodat nemovitost? Pravidla úspěšného prodeje
|

Jak co nejlépe prodat nemovitost? Pravidla úspěšného prodeje

Prodat nemovitost není v dnešní době snadné. Lidé šetří a jakoukoli větší investici pečlivě promýšlejí. Nabídka si navíc stále drží nechtěný náskok před poptávkou. Přinášíme proto několik rad a tipů, jak šance na výhodný prodej zvýšit.

Nemovitosti Realitní trh
Prodej nemovitosti - ilustrační foto

1. Zaujmout na první pohled

Nemovitost by měla být připravena ještě před nafocením a prohlídkami tak, aby zaujala kupující na první pohled.

Vhodné je provést drobné úpravy – vymalovat, opravit vrzající dveře, vyměnit žárovky a spravit kapající kohoutky v koupelně. Nákladné investice či rekonstrukce se naopak nemusejí vyplatit.

Nemovitost by měla působit co nejlepším dojmem. Přebytečný nábytek odstěhujte a v místnostech nechte pouze to nejnutnější, co dotvoří funkčnost a účelovost daného prostoru. Fotografie v inzerátech by vždy měly odpovídat aktuálnímu ročnímu období.

2. Realistická cena

Cenu nastavte od začátku co nejrealističtěji a nejreálněji podle srovnatelných nemovitostí na trhu. Drahý inzerát nikoho nezaujme. Na kupce navíc působí nedůvěryhodně, když cena nemovitosti po čase klesá.

3. Důležité informace co nejrychleji

Musíte být schopní okamžitě podávat důležité informace. Připravte si list vlastnictví (v případě družstevního bytu nájemní smlouvu, stanovy družstva), vyčíslení fondu oprav, vyčíslení služeb, kompletní inkaso.

Pokud na nemovitosti vázne hypotéka, je potřeba umět sdělit, jakým způsobem ji může nový majitel splácet, jakou má fixaci a podobně. Když tyto informace potenciálnímu kupci chybí, ztrácí zájem.

Anketa: Jak se budou vyvíjet české nemovitosti v roce 2012?
České nemovitosti mají za sebou složitá léta. Český realitní sektor zaostával…

4. Spolupracujte jen s jednou realitní kanceláří

Rozhodnete-li se využít služeb makléřů, je výhodnější spolupracovat jen s jednou realitní kanceláří. Tu vybírejte pečlivě. Ptejte se známých na dobré a špatné zkušenosti s konkrétními firmami a makléři.

Mějte na paměti, že žádné smlouvy ve skutečnosti nejsou "jen formalitou", čtete je podrobně. Provizi je výhodnější stanovit jako procenta z kupní ceny než jako částku, o kterou makléř cenu navýší. V prvním případě se totiž makléř ve vlastním zájmu snaží prodat za co nejlepší cenu. V druhém případě makléřova provize deformuje cenu nemovitosti.

Kompletní článek najdete na serveru Profit.cz