Americká výsledková sezóna: Představí se dvě velké banky, Intel a Coca-Cola
|

Americká výsledková sezóna: Představí se dvě velké banky, Intel a Coca-Cola

Začátek týdne bude na firemní výsledky bohatý. V pondělí investoři upřou svou pozornost na Citigroup, v úterý například na Goldman Sachs, Johnson & Johnson, Intel, Yahoo! a Coca-Colu. Přinášíme odhady výsledků v přehledných grafech.

Světové akcie Výsledková sezóna
Citigroup - čtvrtletní zisk a tržby na akcii

Citigroup (16. 7.)

Začátkem června Citi oznámila globální spolupráci s Americkou agenturou pro mezinárodní rozvoj na rychlejší expanzi mobilních finančních technologií do rozvíjejících se ekonomik. Do výsledků za druhý kvartál by se ovšem měla také promítnout 1,15miliardová ztráta spojená s květnovým prodejem 404 milionů akcií Akbank.

Akcie Citigroup jsou zhruba tam kde na začátku roku. Pokles na konci června odstartovalo snížení ratingu agenturou Moody's. Management Citi se vůči tomuto kroku okamžitě ohradil – označil analýzu za zavádějící a namítl, že nebere v úvahu proces transformace, kterým společnost prochází v posledních letech, sílu a diverzifikaci byznysu a citelné zlepšení risk managementu, kapitálové vybavenosti a likvidity.

Většina analytiků (65 %) doporučuje Citigroup k nákupu, což je relativně příznivé hodnocení ve srovnání s 10 největšími konkurenty, u nichž je to v průměru jen 53,6 %.

Finanční ukazatele:

Citigroup - finanční ukazatele Goldman Sachs - čtvrtletní a tržby na akcii

Goldman Sachs (17. 7.)

očekávaný zisk na akcii za 2Q2011: 1,15 USD

Po snížení úrokových sazeb ECB 5. července Goldman Sachs oznámila, že dočasně omezí nové investice na evropský peněžní trh. V červnu se vrátil do funkce viceprezidenta firmy a prezidenta Goldman Sachs Asia Pacific Mark Schwartz. Bude působit v Pekingu, což dále podtrhne důraz, jaký klade Goldman Sachs na Čínu a celý asijsko-pacifický region.

Goldman Sachs Asset Management (GSAM) dokončil akvizici Dwight Asset Management (od Old Mutual Asset Management). Transakce by z GSAM měla udělat předního poskytovatele investičních řešení pro klienty hledající ochranu pro svůj kapitál v dlouhodobých investičních plánech.

Finanční ukazatele:

Goldman Sachs - finanční ukazatele Intel - čtvrtletní zisk a tržby na akcii

Intel (17. 7.)

Intel zatím dodává čipy do smartphonů Motorola, Lenovo a Orange. U tabletů jsou jeho klienty HP a zhruba 20 dalších společností. Intel přišel na trh oproti svým konkurentům Qualcommu, Samsungu a ARM Holdings se zpožděním. Jeho strategie vylepšených technologií by měla "nést ovoce" spíše v dlouhodobém horizontu.

Firma drží hodně hotovosti, a tak bude investory především zajímat, jak ji využije. Na své konkurenty chce zaútočit hlavně vyspělejšími 14nm technologiemi, staví proto továrnu na výrobu 14nm čipů v Chandleru. Hotovost v nedávné době putovala také na akvizici biometrické společnosti Idesia. Bude zajímavé pozorovat, jak chce Intel její technologii na rozpoznání srdečního tepu integrovat do smartphonů, tabletů a dalších komunikačních zařízení.

Firma si mnoho slibuje od dotykových Ultrabooků se systémem Windows 8. Odezva na ně je ze strany spotřebitelů zatím vesměs pozitivní. Jejich předností jsou dlouhá výdrž baterie, dotykové funkce a výkonnost srovnatelná s tradičními laptopy. Cílem Intelu je dostat Ultrabooky do střední cenové třídy. Právě vysoké ceny zatím manažery od pořizování Ultrabooků do svých firem odrazují.

Yahoo! (17. 7.)

Yahoo! - čtvrtletní zisk a tržby Coca-Cola - čtvrtletní zisk a tržby na akcii

Coca-Cola (17. 7.)

Výsledky by měly odhalit, zda expanze na mladé trhy kompenzuje pomalejší domácí růst. Coca-Cola se zaměřuje hlavně na trhy v Číně a Indii, kde raketově vzrůstá kupní síla střední třídy. O dominanci na strategických světových trzích, které by pomohly dlouhodobě udržet růstovou trajektorii Coca-Coly, bojuje se svým největším rivalem PepsiCo. Coca-Cola nyní zastřešuje více než 500 značek na celém světě.

Nedávno společnost oznámila, že urychlí investice v Indii (mělo by jít o 5 miliard USD během 8 let - zhruba dvojnásobek toho, kolik zde firma investovala od roku 1993). 4 miliardy půjdou do Číny, kde se byznys Coca-Coly za posledních 5 let zdvojnásobil.

Vlajkovou lodí Coca-Coly ale zůstává severoamerický trh. Firma se zde snaží přizpůsobit měnícím se preferencím spotřebitelů (rostoucí význam zdravé výživy a pokles zájmu o nápoje s vysokým obsahem cukru). Společnosti se podařilo vyrovnat pomalý růst a vyšší náklady na komodity navýšením cen a širší nabídkou menších balení (menší objem = méně kalorií). Tato balení zároveň přinášejí Coca-Cole vyšší ziskové marže. Poptávku po nekalorických nápojích táhnou hlavně sportovní drinky značky Powerade, balená voda Dasani a bezkalorická Vitamin Water.

Finanční ukazatele:

Coca-Cola - finanční ukazatele

Johnson & Johnson (17. 7.)

Johnson & Johnson - čtvrtletní zisk a tržby na akcii
Zdroj: Seeking Alpha