Americká výsledková sezóna: Jaká čísla naservíruje zkraje týdne investorům Apple?
|

Americká výsledková sezóna: Jaká čísla naservíruje zkraje týdne investorům Apple?

Na začátku dalšího týdne výsledkové sezóny svá čísla představí společnosti Halliburton, McDonald's, Altria, Lockheed Martin, ale hlavně Apple.

Světové akcie Výsledková sezóna
McDonald's- čtvrtletní zisk a tržby

McDonald's (23. 7.)

Zatímco dubnové tržby byly v souladu s odhady analytiků, v květnu zažili investoři zklamání. Na vině byla slabší poptávka v Německu a Japonsku (Japonsko představuje 40 % tržeb v regionu APMEA). V Německu McDonald's doplácí hlavně na vysokou cenovou citlivost zákazníků a nízkou věrnost značce.

V Číně zákazníci navzdory tomu, že jejich počet roste, nechávají peněz v restauracích méně. Může to být i strategií výhodných menu (na způsob amerického "Dollar menu"), kde jsou některé položky nabízeny s výraznou slevou, což má přilákat zákazníky, aby využili nabídky například velkých drinků s vysokou marží. Bohužel jsou spotřebitelé v Číně a Japonsku velice cenově citliví, a tak si nakupují jen výhodné produkty, což táhne výkon firmy dolů.

Navzdory nepříznivým makroekonomikcým podmínkám manažer Jefferies Pete Bensen věří, že se firmě podaří splnit dlouhodobé cíle. Byznys McDonaldu zůstává silný díky velmi stabilnímu obchodnímu modelu, v němž za většinou zisku stojí franšízingové poplatky a pronájmy. Firma má díky tomu vysoce predikovatelné cash flow, její akcie se vyplatí držet v portfoliu i v dobách tužších ekonomických časů.

McDonald's - měsíční comparable store sales tržby

Halliburton (23. 7.)

AT&T - čtvrtletní zisk a tržby

Texas Instruments (23. 7.)

AT&T - čtvrtletní zisk a tržby Apple - čtvrtletní zisk a tržby

Apple (24. 7.)

V druhém čtvrtletí Apple zaznamenal velmi silný růst tržeb v asijskopacifickém regionu (meziročně +114 %), Japonsku (+91 %) a Evropě (+46 %). Dodávky iPhonů v USA rostly o 41 %.

Investoři nyní nedočkavě vyhlížejí žhavou novinku iPhone 5. To by mohlo způsobit dočasný výpadek v tržbách z iPhonů 4S, jak budou spotřebitelé čekat na uvedení nového modelu nebo nákup starších za zvýhodněné ceny.

Vedle obav o chování zákazníků je také potřeba připomenout, že stěžejní prodejny a operátoři v současnosti silně propagují smartphony konkurenčních značek jako například HTC One, Nokia Lumia 900 nebo SonyEricsson Xperia, což může krátkodobě negativně ovlivnit tržby Applu.

Podle údajů comScore rostl tržní podíl Applu mezi americkými platformami pro smartphony na dubnových 31,4 % z 29,5 % v lednu. 2% nárůst byl na úkor Symbianu, Microsoftu a RIM.

Nejvyužívanější platformy pro smartphony (USA)

Altria (24. 7.)

Altria - čtvrtletní zisk a tržby

AT&T (24. 7.)

AT&T - čtvrtletní zisk a tržby

Lockheed Martin (24. 7.)

Lockheed Martin - čtvrtletní zisk a tržby
Zdroj: Seeking Alpha