Býčí syndrom: Analytici výsledky amerických firem přeceňují, aby mohli postupně slevovat
|

Býčí syndrom: Analytici výsledky amerických firem přeceňují, aby mohli postupně slevovat

V posledních 18 letech pouze pětkrát analytici během roku postupně zvyšovali své odhady zisku společností zahrnutých v indexu S&P 500. Zajímavý graf byl k vidění na Bloomberg TV. Býčí nálada zpravidla ustupuje a odhady se snižují. Není pak divu, že americké firmy většinou bez problémů překonávají odhady zisku na akcii.

Světové akcie Názory analytiků Zisky Výsledková sezóna

Pětina firem svými hospodářskými čísly balamutí investory, nejčastěji kvůli ceně akcií
Čerstvý průzkum mezi 169 finančními řediteli veřejně obchodovaných společností vyvolal mírně řečeno rozpaky. 20 % firem, které jsou na burze a musejí každý kvartál zveřejnit svá hospodářská čísla, pravděpodobně s výsledky manipuluje. Souhlasí s tím drtivá většina dotázaných finančních ředitelů.

Růst firemních zisků byl a stále je jedním z nejpozoruhodnějších příběhů amerického ekonomického oživení. Analytici jsou ovšem nyní pesimističtí ohledně čísel za třetí kvartál. Hrozí tak, že by zisky poprvé po 11 čtvrtletích v rámci indexu S&P 500 mezikvartálně poklesly.

Odhady zisku firem v indexu S&P 500 ve 3Q2012

Pesimismus, pesimismus, ať můžeme být mile překvapeni!
Zhoršující se makrodata ve Spojených státech (i když třeba nemovitosti v posledním týdnů investory spíše příjemně překvapují) naplňují analytiky pesimismem před nadcházející výsledkovou sezónou za 2. kvartál. Možná až příliš. Je totiž pravidlem, že jsou analytici spíše opatrní, aby pak firmy smetly jejich odhady silným růstem zisků. Výsledková sezóna tak mnohdy bývá ideálním obdobím pro nákup akcií, alespoň v některých (růstových) sektorech.

Zdroj: Bloomberg