Tip pro všechny, kdo věří v rozvoj Číny
|

Tip pro všechny, kdo věří v rozvoj Číny

Graf ukazuje vývoj a projekci online maloobchodních tržeb v Číně. Na levé ose je celkový objem v miliardách jüanů a na pravé ose podíl na celkových maloobchodních tržbách. V roce 2011 dosáhly online maloobchodní tržby 766 miliard jüanů, což jsou pouze 4,2 % z celkových maloobchodních tržeb. Některé sektory ovšem rostou raketově, třeba prodej oblečení přes internet dosáhl meziročního nárůstu o 94 %. Potenciál růstu nakupování přes internet i v ostatních sektorech je stále obrovský, z čehož budou těžit především tamní internetové společnosti.

Čína Světové akcie Maloobchod Internet
Online maloobchodní tržby v Číně

Mark Mobius: Evropa není v krizi a Čína nepřistává. Dlouhodobý investor by měl věřit mladým trhům a komoditám
Mark Mobius, výkonný ředitel Templeton Emerging Markets Group, nepovažuje ani ty nejpesimističtější odhady ekonomického růstu Číny (+6 %) za přistání, Čína podle něj pokračuje v letu. I proto doporučuje nakupovat akcie na mladých trzích, kromě Číny například v Rusku, Thajsku nebo Turecku, a především pak na takzvaných frontier markets v Africe. Evropskou situaci pak nenazývá krizí, nejde podle něj o situaci vážnou jako kolaps Lehman Brothers.

Ráj pro výrobce luxusu: Číňané utratí za drahé zboží víc než Evropa a USA dohromady
Boom luxusního zboží v Číně neopadá. Podle údajů banky UBS se v Číně prodává více šperků, módy a dalšího zboží než ve Spojených státech a v Evropě dohromady. Bohatých Číňanů přibývá a ekonomika stále roste více než 9% tempem.