Rally nad rally: Nepodceňujme americké spotřebitele
|

Rally nad rally: Nepodceňujme americké spotřebitele

Největší chyba, jaké se může ekonom v současnosti dopouštět, je podceňovat odolnost amerických spotřebitelů. A nikdy to nebylo patrnější než nyní, v "novém normálu, kdy probíhá oddlužování amerických domácností (deleveraging) a pracovních míst nevzniká dost na dlouhodobě udržitelný pokles míry nezaměstnanosti.

Americká ekonomika Rally Světové akcie

Síla amerických spotřebitelů je samozřejmě relativní pojem. Pohled na graf vývoje akcií firem ze spotřebitelského sektoru (consumer discretionary) vyjádřený v ceně celého indexu S&P 500 je ovšem přinejmenším zajímavou ilustrací toho, že americké firmy zaměřené na koncové zákazníky umějí vydělávat a lákat investory k nákupu svých akcií. V roce 2012 patřily k nadprůměrně výkonným titulům například Home Depot, Disney, Starbucks nebo Amazon.

Akcie ze spotřebitelského sektoru svou výkonností překonávají trh

Akcie: Dlouhodobá investice se vyplácí, ztracená dekáda je pryč
Investice do akcií, konkrétně těch amerických, byla v posledních letech komentátory a analytiky zhusta označována jako nesmyslná. Ano, akcie od začátku tisíciletí kvůli otřesům typu internetové bubliny a Velké recese opravdu nenabídly nějaký mimořádný výnos, americký trh byl donedávna zhruba na nule. Delší ohlédnutí do historie ale nabízí akciovým investorům mnohem příjemnější obrázek.

Zdroj: The Reformed Broker