Pět nejhorších věcí, které firmy dělají na Facebooku
|

Pět nejhorších věcí, které firmy dělají na Facebooku

Na konci prvního čtvrtletí bylo na Facebooku přibližně 1,1 miliardy aktivních uživatelů. Potenciál kupní síly takového množství lidí umocňuje fakt, že přibližně polovina z nich přiznává, že považuje firemní facebookové stránky za důvěryhodnější zdroj informací než klasické webové prezentace. Přesto se najdou firmy, jimž Facebook kvůli jejich vlastní hlouposti více škodí, než pomáhá.

Facebook Sociální sítě Komunikace Byznys a podnikání

Zde je pět největších hloupostí, kterých se firmy na Facebooku dopouštějí. A věřte, že se tyto prohřešky netýkají pouze malých nebo zcela neznámých firem.

1. Žádosti o lajkování příspěvků

Podle facebookových statistik zvyšuje explicitní žádost o "lajk" či komentář příspěvku interakci uživatelů v průměru o 26 %. Některé firmy však tato čísla chápou jinak a žádosti o lajk připojují automaticky ke každému svému příspěvku. Tím však paradoxně dosahují zcela opačného efektu. Jsou-li příspěvky a statusy opravdu zajímavé, uživatelé si jich všimnou a lajkovat či sdílet je budou i bez výzev autorů.

Pokud používáte Facebook pro svůj byznys, pamatujte si, že byste uživatele měli o komentáře požádat pouze v případě, že skutečně potřebujete jejich zpětnou vazbu. Snažit se docílit toho, aby se pod každým vaším příspěvkem objevilo během jedné hodiny sto komentářů a dvě stě lajků, je nesmyslné a zbytečné.

2. Používání fotek z fotobanky

Fotografie, které na svůj facebookový profil firmy umisťují, podléhají prakticky ve všech případech jisté autocenzuře. Na tom není nic zvláštního. Společnosti se na své klienty a zákazníky snaží působit přátelsky a důvěryhodně, a proto své fotografie filtrují a na své zdi umisťují ty nejlepší snímky.

Extrémem jsou ale profily, na kterých nenaleznete nic jiného než "dokonalé" fotky anonymních lidí z fotobank. Muži a ženy s úsměvem doslova od ucha k uchu ale na zdech firem působí spíše odpudivě než přitažlivě. Nedůvěru uživatelů ve fotografie z fotobank lze vysvětlit poměrně jednoduše – na první pohled je zřejmé, že se jedná o reklamu. A té se všichni (nejen na internetu) snaží obloukem vyhnout.

3. Nemorální marketing

Přírodní katastrofy či občanské nepokoje jsou citlivé záležitosti, o nichž se naprostá většina firem snaží vyjadřovat s co největším soucitem, respektem a uznáním zasaženým lidem. I v tomto případě se však najdou výjimky. Bohužel.

Zkuste si představit, jak by vám bylo, kdyby vám Facebook v době záplav nabízel geograficky cílenou reklamu na nafukovací čluny a vysoušeče. Základní pravidlo, kterým by se všechny společnosti bez výjimky měly řídit, je, že ne všechny příležitosti k prodeji zboží či služeb je vhodné využít. Některý byznys je zkrátka nemorální a nemá smysl o něm uvažovat.

4. Firemní egocentrismus

Jedním z nejhorších návyků některých uživatelů je jejich chronická potřeba být neustále v centru dění, být neustále vidět a slyšet. Firemní profily, které mají na starosti lidé s touto "digitální nemocí", se vyznačují jedním základním rysem – příspěvky všeho druhu se na zdi objevují v intervalech maximálně několika minut. To samozřejmě uživatele po pár hodinách nebo dnech dovede na pokraj šílenství, a firmy se tak nemohou divit, že počet jejich facebookových příznivců stagnuje, či se v horším případě kontinuálně snižuje.

5. Sentimentálnost a kýč

Zavřete na chvíli oči a zkuste si vzpomenout: Už jste někdy narazili na fotky "roztomilých" koťátek a štěňátek, aniž by vlastník facebookového profilu vlastnil síť zverimexů nebo jiných obchodů se zbožím pro domácí mazlíčky? A co fotky batolat na profilech firem, které neprodávají dětské oblečení ani kočárky nebo jiné dětské zboží? Pokud nevíte, o čem hovoříme, patříte mezi šťastnou menšinu v rámci internetové populace. Věřte, že se zlozvyk sdílení kýčovitých a sentimentálních fotek mnohdy nevyhýbá ani firmám, které jinak působí seriózně a na image tvrdě pracují na internetu i offline.

Pokud se i nadále domníváte, že se žádný z těchto přešlapů nemůže "podařit" velkým korporacím, navštivte na Facebooku Condescending Corporate Brand Page a sami se přesvědčte, že opak je pravdou. A hlavně nás nakonec nezapomeňte lajkovat.

Zdroj: Inc.com
Automobilka Renault vykázala v pololetí rekordní zisk i příjmy
Automobilka Renault vykázala v pololetí rekordní zisk i příjmy
před 16 minutami

Automobilka Renault vykázala v pololetí rekordní zisk i příjmy

Francouzská automobilka Renault vykázala v prvním pololetí rekordní zisk i příjmy. Hospodaření podpořila konsolidace...
Francie Auta Evropské akcie
Ranní analytická poznámka (28. července): Investory zasypala salva…
Ranní analytická poznámka (28. července): Investory zasypala salva…
před 30 minutami

Ranní analytická poznámka (28. července): Investory zasypala salva hospodářských čísel, pomyslným čtvrtečním vítězem byl Verizon

Ve čtvrtek bylo na trzích pořádně živo, investory zasypala salva hospodářských čísel. Pomyslné vítězství si připsal...
Výsledková sezóna Daimler Volkswagen
Aerolinky China Eastern koupí deset procent v Air France-KLM
před 41 minutami

Aerolinky China Eastern koupí deset procent v Air France-KLM

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí 10% podíl v aerolinkách Air France-KLM. Je to vůbec první investice...
Čína Francie Doprava
Asijské akcie uzavřely týden převážně v červených číslech
Asijské akcie uzavřely týden převážně v červených číslech
před hodinou

Asijské akcie uzavřely týden převážně v červených číslech

Asijské akciové trhy v pátek převážně klesly když se pozornost investorů soustředila na zpevňující dolar a na...
Asijské akcie Shrnutí obchodování v Asii
Švýcarským bankám UBS a Credit Suisse se ve čtvrtletí dařilo
Švýcarským bankám UBS a Credit Suisse se ve čtvrtletí dařilo
před hodinou

Švýcarským bankám UBS a Credit Suisse se ve čtvrtletí dařilo

Největší švýcarské bance UBS nečekaně vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk díky divizi správy majetku bohatých...
Švýcarsko Evropské banky Banky
Francouzská ekonomika ve druhém čtvrtletí vzrostla o 0,5 procenta
Francouzská ekonomika ve druhém čtvrtletí vzrostla o 0,5 procenta
09:00

Francouzská ekonomika ve druhém čtvrtletí vzrostla o 0,5 procenta

Francouzská ekonomika ve druhém čtvrtletí vzrostla ve srovnání s předchozími třemi měsíci o 0,5 procenta, tedy...
Francie HDP Hospodářský růst
Výrobce hraček Mattel prohloubil ve čtvrtletí ztrátu
Výrobce hraček Mattel prohloubil ve čtvrtletí ztrátu
08:00

Výrobce hraček Mattel prohloubil ve čtvrtletí ztrátu

Americký výrobce hraček Mattel prohloubil ve druhém čtvrtletí ztrátu na 56,1 milionu USD z 19,1 milionu USD. Prodej...
Americké akcie Výsledková sezóna
Operátorovi O2 Czech Republic v prvním pololetí stoupl čistý zisk na…
Operátorovi O2 Czech Republic v prvním pololetí stoupl čistý zisk na…
07:10

Operátorovi O2 Czech Republic v prvním pololetí stoupl čistý zisk na 2,6 miliardy Kč

Telekomunikační společnost O2 Czech Republic hospodařila v první polovině letošního roku s čistým ziskem 2,6 miliardy...
O2 Czech Republic (dříve Telefónica C.R.) Telekomunikace Akcie ČR
Amazon má výrazně nižší čtvrtletní zisk, tržby mu ale vzrostly
včera v 22:40

Amazon má výrazně nižší čtvrtletní zisk, tržby mu ale vzrostly

Americké společnosti Amazon.com, která je největším internetovým prodejcem na světě, ve druhém čtvrtletí klesl čistý...
Amazon Výsledková sezóna
Americké akcie se ve čtvrtek na směru neshodly, všechny tři hlavní…
Americké akcie se ve čtvrtek na směru neshodly, všechny tři hlavní…
včera v 22:30

Americké akcie se ve čtvrtek na směru neshodly, všechny tři hlavní indexy během dne přesto přepisovaly historii

Americké akcie zakončily čtvrteční obchodování smíšeně. Index Dow skončil na novém zavíracím maximu, benchmarky S&P...
Americké akcie Shrnutí obchodování v USA
USA schválily plán VW na úpravu či odkup 326 000 naftových aut
včera v 21:20

USA schválily plán VW na úpravu či odkup 326 000 naftových aut

Američtí regulátoři schválili plán německé automobilky Volkswagen na úpravu či odkup většiny naftových aut, kterých...
Volkswagen Auta Spojené státy americké (USA)
Adidas zvýšil čtvrtletní zisk, prodává hokejovou značku CCM
včera v 19:08

Adidas zvýšil čtvrtletní zisk, prodává hokejovou značku CCM

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi adidas se dohodl na prodeji své hokejové značky CCM soukromému fondu...
Sport Evropské akcie Fúze a akvizice
Ve vozech Porsche Cayenne byl zjištěn nezákonný emisní systém
včera v 18:08

Ve vozech Porsche Cayenne byl zjištěn nezákonný emisní systém

Německá automobilka Porsche musí v Evropě svolat do servisů asi 22 000 naftových vozů Cayenne. V automobilech byl...
Auta Podvod Volkswagen
Evropské akcie ve čtvrtek klesaly, AstraZeneca ztratila 15 procent
včera v 18:06

Evropské akcie ve čtvrtek klesaly, AstraZeneca ztratila 15 procent

Ceny akcií na velkých trzích západní Evropy směřovaly během čtvrtečního obchodování shodně dolů. Na náladu investorů...
Evropské akcie Shrnutí evropského obchodování