Akcie FIXED.zone byly v IPO na trhu START upsány za nejvyšší možnou cenu, obchodovat se s nimi začne příští pondělí

Výrobce příslušenství pro mobilní telefony nebo tablety FIXED.zone v úterý úspěšně zakončil veřejnou nabídku svých akcií (IPO) na trhu START pražské burzy. Zájem ze strany investorů byl obrovský a emise byla přeupsána 2,8krát. Akcie FIXED.zone byly upsány za nejvyšší cenu v rámci stanoveného rozpětí (222 Kč) a obchodování s nimi bude zahájeno v pondělí 8. listopadu.

Společnost FIXED.zone upsala 222 tisíc akcií za cenu na horní hranici cenového rozpětí 180-222 Kč. Hodnota společnosti po úpisu (post money valuace) činí 493,28 milionu Kč. Od investorů firma obdržela celkem 49,28 milionu Kč. Díky velkému zájmu o primární úpis museli být někteří investoři v rámci alokace akcií kráceni.

"Další velmi úspěšné IPO na trhu START potvrzuje zájem investorů o české firmy a investice na kapitálovém trhu obecně. Také ukazuje, že trh START se mezi investory dobře etabloval a získal si popularitu. Díky tomu mohou firmy ze segmentu malých a středně velkých společností získávat financování na kapitálovém trhu, což je jeden z hlavních cílů trhu START," říká Petr Koblic, generální ředitel Burzy cenných papírů Praha.

Obchodování s novou emisí bude zahájeno 8. listopadu v rámci pravidelné denní aukce na trhu START. Ticker emise v obchodním systému Xetra je FIXED. Minimální obchodovatelné množství akcií - jeden lot - činí 100 kusů. Aukce emisí na trhu START probíhají denně od 9.00 do 12.30.

Příběh FIXED.zone

FIXED.zone vznikla v roce 2001 jako rodinná firma pod názvem RECALL (k přejmenování společnosti došlo letos v září). Společnost se zaměřila na prodej příslušenství k mobilním telefonům. Během prvních třinácti let firma zastupovala 40 značek příslušenství z celého světa.

Zlom, díky kterému se z předního distributora stal FIXED.zone elitním výrobcem a vývojářem, přišel před 7 lety. "Převzali jsme dílnu v Prostějově, kde se šila pouzdra na mobilní telefony. Postupně jsme začali omezovat počet nabízených značek příslušenství a zaměřili jsme se na vlastní vývoj a výrobu pod vlastní značkou," popisuje Daniel Havner start řady produktů FIXED, která během několika málo let začala tvořit tři čtvrtiny produkce firmy. "Dnes ve spolupráci s českými designery v Prostějově navrhujeme a vyrábíme ručně šitá pouzdra na mobily, chytré peněženky a další sortiment z kvalitních italských kůží," dodává.

V současnosti se FIXED.zone vydává dvěma směry. Prvním je příslušenství a druhým právě unikátní vývoj. Nosným programem ve vlastním vývoji je FIXED Sense - chytrý přívěsek, který svými parametry překonává v oblasti takzvaných smart tagů konkurenci, například Apple, Samsung či Tile. FIXED Sense je jediný smart tracker na trhu, který je postaven na čtyřech základních pilířích - chránit, kontrolovat, analyzovat a najít. Díky dvěma programovatelným tlačítkům s integrovaným single, double a tripple klikem lze ovládat chytrou domácnost, zapínat a vypínat světla, ovládat žaluzie a mnoho dalšího. Uživatelé zaručeně ocení také ochrannou funkci. Kdykoli se hlídaná věc opatřená Sense tagem pohne, uživatel dostane upozornění. Sense tag zároveň umožňuje analyzovat teplotu a vlhkost v místnosti. V neposlední řadě Sense disponuje funkcí najít - například klíče, peněženku nebo dálkový ovladač od televize.

Firma chce nové prostředky využít na expanzi i vývoj

FIXED.zone očekávala, že prostřednictvím IPO získá nový kapitál 40 až 50 milionů korun. Největší část, 20 milionů korun, připadne na zvýšení skladových zásob v souvislosti s expanzí na zahraniční trhy. To koresponduje s plánem vytvořit vlastní internetový obchod a s podporou exportu na evropské trhy přes dlouhodobé distributory.

Deset milionů korun chce společnost investovat do nového informačního systému a dalších kroků, které povedou k zefektivnění prodejních procesů a jejich automatizaci v rámci zvýšení kapacity obchodu, především exportu. Po pěti milionech korun by mělo připadnout na investice do vývoje a designu nových produktů, včetně vývoje vlastního ekosystému produktů a na marketingové aktivity pro podporu růstu.

Společnost v roce 2021 plánuje dosažení tržeb 281 milionů Kč (+10 % meziročně), do roku 2025 pak plánuje průměrný růst tržeb přes 16 % na úroveň 535 milionů Kč. Z hlediska EBITDA letos firma plánuje dosažení výsledku 23,5 milionu Kč (což představuje 8,4% marži), do roku 2025 pak 59,6 milionu Kč (11,14% marže). Výše dluhu v roce 2020 činila 83 milionů Kč.

Zdroj:
BCPP, ČTK
Akcie ČR
Přestat sledovat
FIXED.zone
Přestat sledovat
Pražská burza
Přestat sledovat
Primární úpis akcií (IPO)
Přestat sledovat

Videotéka

Obrázek: Investiční web
30. 6. 2022 21:00
V PÁTEK ve 13 HODIN ŽIVĚ: Aktuálně z trhů (Ronald Schubert, WOOD & Company)
Alokace investic
Přestat sledovat
Defenzivní investování
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
Obrázek: Pexels.com
30. 6. 2022 17:09
O válce na Ukrajině, (ne)jednotě Evropské unie i potratech v Americe aneb Když (téměř) všechno…
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Evropská unie
Přestat sledovat
Geopolitika
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Spojené státy americké (USA)
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Ukrajina
Přestat sledovat
Obrázek:
30. 6. 2022 12:27
Pírko (Bohemian Empire) & Žabža (FINAX): Jak "hrát" bouři na trzích a v ekonomice?
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Panika na trzích
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Obrázek: Wikimedia Commons
29. 6. 2022 17:04
Americké akcie: Proč se (z)hroutí technologická bublina 2.0
Americké akcie
Přestat sledovat
Investiční bubliny
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat