Akcie CETV: Nakupovat, radí analytici z Erste
Televize Nova konečně snížila ceny reklamy, které po zvýšení na začátku roku odradily část inzerentů. Analytici z rakouské Erste Group Bank proto vidí u CME potenciál růstu ceny akcií. Cílovou cenu sice snížili, doporučení ale z "držet" změnili na "akumulovat". Důvody rozhodnutí shrnuje Václav Kmínek z České spořitelny.
V důsledku nedávného naředění akcií (počet celkových akcií se zvýší z 88,4 milionu na 224,1 milionu) snižuje Erste cílovou cenu akcií CETV na 4 USD.
CME dokončila emisi akcií v objemu 153 milionů USD (49 % přiděleno Time Warner za 2,75 USD za akcii). Pokud navíc Evropská komise schválí převzetí CME, Time Warner by měla nakoupit konvertibilní preferenční akcie v objemu 200 milionů USD. Většina ze získaných prostředků bude použita na zpětný odkup téměř poloviny dluhopisů se splatností v roce 2016. CME tak ušetří až 33 milionů USD úrokových nákladů (30 %), a díky tomu by se v příštím roce mohla na úrovni volného cash flow mohla dostat do kladných čísel.
Zlepšená rozvaha společnosti umožní refinancovat zbývající části dluhopisů se splatností v 2016 a dluhopisy splatné v roce 2017 za výrazně nižší úrok.
CME je ve srovnání s konkurenty (TVN, Cyfrowy) nadále dražší, ale s očekávaným oživením na trhu by měla těžit ze své větší páky. První náznaky mírného zlepšení na reklamním trhu v regionu střední a východní Evropy očekává Erste v letošním 2. pololetí (nadále se ale bude jednat o meziroční pokles) a mírné oživení v roce 2014 (meziroční růst o 1 až 4 %).
Zdá se, že CME začala se slevami v České republice, což je jasně patrné v měsíční nabídce na červen (sezónně očištěné ceny jsou ve srovnání s celoroční nabídkou nižší o 20,8 %). Ceny GRP jsou na měsíční bázi meziměsíčně o 10 až 13 % nižší. Proto Erste očekává začátek návratu velkých zadavatelů reklamy a lepší výsledky v 2. polovině roku.
Finanční situace CME se výrazně zlepší. CME by po úpisu akcií měla dosáhnout v roce 2014 pozitivního volného cash flow (přibližně 10 milionů USD bez případného pozitivního vlivu další restrukturalizace dluhopisů) a v blízké budoucnosti nebude potřeba další emise akcií (za předpokladu stabilizace trhu s reklamou v 2014). Nálada trhu by se vůči CME mohla výrazně zlepšit.
Situace na trhu s TV reklamou
Reklamní trhy v regionu střední a východní Evropy jsou stále slabé a výrazně náchylné k negativním šokům. Navíc nepříznivá makroekonomická situace v České republice je umocněna rozhodnutím CME výrazně zvýšit ceny reklamy na začátku roku 2013. To mělo za následek, že velká část inzerentů přešla ke konkurenci, někteří dokonce z trhu televizní reklamy úplně odešli. Své investice přesunuli zejména na internet i do dlouhodobě klesajících tištěných médií.
Celkový televizní trh by měl v České republice meziročně klesnout o přibližně 10,3 %, tedy výrazně více než okolní trhy (-5,2 % v případě Chorvatska až 8,3 % v případě Slovinska).
Aktuality

