Toyotě loni v Evropě klesl prodej aut, zvýšila ale tržní podíl

Japonská automobilka Toyota Motor loni v Evropě prodala 993 113 vozů Toyota a Lexus. Meziročně je to pokles o devět procent, nicméně pokles v celém automobilovém odvětví činil zhruba 20 %. Společnost Toyota Motor Europe (TME) v pátek také informovala, že v loňském roce zvýšila podíl na evropském trhu o 0,7 bodu na šest procent. To je rekord za dobu působení automobilky v Evropě.
Toyota byla v roce 2019 po Volkswagenu druhou největší automobilkou na světě. Podle předběžných dat se na tomto pořadí patrně nic nezměnilo ani v loňském roce.
Na celkové prodejní výsledky měla vliv silná poptávka po modelech na hybridní pohon. Prodej takových vozidel meziročně klesl jen o šest procent na 529 054 vozů. Podíl hybridů na celkových prodejních výsledcích značky činil 53 %, z toho v západní Evropě 65 %.
TME zajišťuje prodej na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka a Ruska, Izraele a řady zemí ve Střední Asii, například v Arménii, Ázerbájdžánu, Gruzii a Kazachstánu.
Zdroj: ČTK