Zisk Facebooku ve čtvrtém čtvrtletí stoupl o více než 50 % na 11,22 miliardy USD

Americké společnosti Facebook, která provozuje stejnojmennou sociální síť, stoupl ve čtvrtém čtvrtletí čistý zisk o 52,7 % na 11,22 miliardy USD. Výnosy překonaly očekávání analytiků díky vyšším výdajům firem za reklamu v době předvánoční nákupní sezóny.
Celkové výnosy, které zahrnují převážně tržby z reklamy, vzrostly o 22 % na 28,07 miliardy USD. Analytici v anketě agentury Refinitiv očekávali zvýšení výnosů na 26,44 miliardy USD. Počet měsíčně aktivních uživatelů stoupl o 12 % na 2,8 miliardy, analytici čekali 2,75 miliardy aktivních uživatelů.
Firma spustila řadu nových produktů pro elektronické obchodování jako Facebook Pay a Facebook Shops, které umožňují nákupy v aplikacích společnosti včetně Instagramu a WhatsAppu. Zájem o nákupy na sociálních sítích loni podpořila pandemie nemoci covid-19, která omezila venkovní rekreační aktivity.
Výhled pro letošní rok je však zatím nejistý a Facebook varoval, že jeho výnosy v druhé polovině roku mohou čelit značnému tlaku. Vzhledem k tomu, že loni v druhém pololetí rostly výnosy rychle, bude mít firma letos problém udržet toto tempo. Problémy by také mohl způsobit plán společnosti Apple spustit ochranu soukromí uživatelů, která by mohla omezit schopnost Facebooku cílit reklamu.
Zdroj: ČTK