US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,79 %
NASDAQ+1,15 %
DOW JONES+1,01 %
PX+0,74 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA+2,21 %

Podílníci chtějí v Evropě rozšířit sít dobíjecích stanic Ionity

Podílníci sítě rychlodobíjecích stanic Ionity, k nimž se řadí mimo jiné automobilky Volkswagen či BMW, jednají o podstatném rozšíření sítě v Evropě. Chtějí držet krok s růstem prodeje elektrických aut, uvedla v úterý agentura Bloomberg. Ionity je společným projektem firem BMW, Daimler, Ford a Volkswagen se značkami Audi a Porsche. V listopadu se k podílníkům podle webu Ionity přidala automobilka Hyundai. Rychlonabíjecí stanice - po vzoru sítě Supercharger americké automobilky Tesla - podnik u evropských dálnic zavádí od roku 2017.

Redakce IW
Redakce IW
2. 3. 2021 | 12:49
Auta

Prodej elektromobilů se loni v Evropě ztrojnásobili. Automobilky se obávají, že dlouhé fronty u nabíjecích stanic mohou potenciální zákazníky od koupi vozu na elektrický pohon odradit.

Vedle plánu růstu v příštích letech podílníci Ionity probírají i další možnou investici. "V úvahu přicházejí i další investiční příležitosti," uvedl šéf Ionity Michael Hajesch. Každý z podílníků již do podniku vložil 200 milionů eur.

Evropa loni předstihla v prodeji elektrických vozů Čínu. Přispěla k tomu podpora odvětví a také přísná regulace emisí. Jen koncern Volkswagen loni prodej elektrických vozů zdvojnásobil. Výrobci aut lobbují v Bruselu i u vlád jednotlivých členských zemí za to, aby po celé EU do roku 2024 stál milion dobíjecích stanic. Loni jich bylo v provozu 224 500.

"Automobilky a vlády vedou ve skrytu boj o to, kdo na sebe vezme výdaje na dobíjecí infrastrukturu," uvedl Marcus Kleinfeld z poradenské společnosti AlixPartners.

Šéf automobilky BMW Oliver Zipse minulý týden vyzval vlády a obce, aby se ohledně zavádění dobíjecích stanic více snažily, aby se tak udržoval prodej elektromobilů a plnily klimatické cíle.

Jiné automobilky berou věc do vlastních rukou. Značka luxusních vozů Audi, jež spadá pod skupinu Volkswagen, zvažuje zavedení vlastní sítě v městských oblastech. Minulý měsíc to v rozhovoru s hospodářským listem Handelsblatt řekl šéf společnosti Markus Duesmann.

Zdroj: ČTK

AutaDopravaEvropa
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh