US MARKETOtevírá za: 61 h 15 m
DOW JONES+0,65 %
NASDAQ-0,18 %
S&P 500+0,41 %
META-2,35 %
TSLA-1,40 %
AAPL-0,09 %

Vozy Tesla nemohou v Číně k vojenským objektům

Vozy Tesla dostaly v Číně zákaz příjezdu k vojenským objektům. Čínská armáda se totiž obává dat, která sbírají kamery těchto aut a nad nimiž nemá čínská vláda kontrolu. S odvoláním na informované zdroje to v pátek uvedla agentura Bloomberg. Nařízení majitelům těchto elektromobilů ukládá, aby parkovali mimo obytné areály, které spadají pod armádu. Zástupce Tesly v Číně věc odmítl komentovat.

Tesla, podobně jako další automobilky včetně americké General Motors, používá několik malých kamer, které jsou zejména vně automobilu. Pomáhají při parkování a při samořízení vozidla. Většina modelů Tesla má i vnitřní kameru nad středním zpětným zrcátkem. Lze ji použít k tomu, aby se zjistilo, zda řidič sleduje silnici, má sluneční brýle anebo se nedívá do klína.

Tesla, která sídlí ve státě Kalifornie, vyrábí ve svém závodě Gigafactory 3 u Šanghaje auta Model 3 a Model Y. Fakt, že vnitřní kamera monitoruje vůz, výrobce nijak nezastírá. Šéf společnosti Elon Musk v dubnu 2019 na Twitteru uvedl, že kamera byla do aut umístěna od začátku spolupráce s alternativními taxislužbami Uber a Lyft. "V případě, že vám někdo zničí auto, můžete si to ověřit na videu," vysvětlil to tehdy šéf automobilky. Od té doby automobilka vnitřní kameru používá na pozorování dobrovolníků - majitelů Tesly, kteří testují funkce samořízení.

Čína, která je největším automobilovým trhem světa, hraje v expanzi Tesly ústřední roli. Při budování závodu u Šanghaje, který byl první zahraniční továrnou automobilky, se Tesla těšila podpoře ze strany čínského státu.

V poslední době se ale vztah mezi Pekingem a Teslou zhoršil. Tamní regulační úřady se zabývají bezpečností a kvalitou vozů Tesly kvůli požárům baterií a přílišnému zrychlování. Automobilka se též musela veřejně omluvit provozovateli čínské státní rozvodné sítě, když se na veřejnost dostalo video, v němž zaměstnanci automobilky poškození vozu zákazníka připisují přetížení sítě.

Zdroj: ČTK

Americké akcieČínaRegulaceTesla
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika