US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,32 %
NASDAQ+0,05 %
S&P 500-0,01 %
ČEZ+0,49 %
KB+0,20 %
Erste+0,32 %

Škoda plánuje letos v Česku prodat až 2 000 elektromobilů Enyaq

Automobilka Škoda Auto plánuje letos v Česku prodat 1 000 až 2 000 elektromobilů Enyaq. První vozy se k zákazníkům dostanou v květnu. Včetně hybridních modelů Octavia a Superb by chtělo tuzemské zastoupení značky prodat okolo 4 000 aut na bateriový pohon. Uvedli to ve středu zástupci společnosti.

Redakce IW
Redakce IW
31. 3. 2021 | 13:00
Auta

Enyaq iV je první sériový vůz Škody na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Vyrábí se v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Jde tak o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který není vyráběný v Německu. K současné pětidveřové verzi by mělo na podzim přibýt provedení kupé.

V nabídce je pohon zadních nebo všech kol, čtyři výkonové stupně od 132 do 220 kW a dvě různé kapacity baterie 62 a 82 kWh. Dojezd vozu je až 520 kilometrů a doba dobíjení do úplného nabití je v závislosti na kapacitě baterie šest až osm hodin. Z 5 % na 80 % kapacity trvá nabití 38 minut. Maximální rychlost sportovně laděného vrcholného modelu Enyaq RS iV dosahuje 180 km/h, a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 6,2 vteřiny. Verze Enyaq iV 80x a Enyaq RS iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1 400 kg.

Vůz je dlouhý 465 cm, což je jen o pět centimetrů méně než největší SUV Škody Kodiaq. Objem zavazadlového prostoru má v základním uspořádání 585 litrů. Lithium-iontové baterie jsou umístěné v podlaze auta.

Enyaq iV je vybavený centrální dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 13 palců, kterou lze ovládat gesty nebo pomocí digitální asistentky Laury. Jde o největší displej aktuálně dodávaný do vozů Škoda. Důležité informace zobrazuje řidiči nový 5,3palcový virtuální kokpit, který nabízí čtyři režimy zobrazení a snadné ovládání na multifunkčním volantu. Stálé připojení k internetu umožňuje využívat mnoho on-line funkcí včetně aktuálních dopravních informací nebo navigace.

Cena vozu v současnosti začíná na 1,07 milionu korun. Konkurovat by mu mohl například Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, příbuzný Volswagen ID.4 nebo nový elektrický hatchback Kia EV6. Letos by se měla v Česku prodávat i elektrická Dacia Spring, která slibuje být nejlevnějším elektromobilem na trhu.

Zdroj: ČTK

AutaČeská republikaVolkswagen
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Průzkum Bank of America: Nálada na trhu se zlepšuje, fondy ale vysílají prodejní signál

Průzkum Bank of America: Nálada na trhu se zlepšuje, fondy ale vysílají prodejní signál

17. 7.-Andrej Rády
Světové akcie