L'Oréalu díky Číně stouply tržby, po pandemii čeká návrat poptávky

Společnost L'Oréal díky poptávce v Číně a růstu prodeje na internetu zvýšila v prvním čtvrtletí tržby meziročně o 5,4 % na 7,6 miliardy eur. Největší světová kosmetická společnost ve čtvrtek uvedla, že očekává po pandemii návrat poptávky po krémech, líčidlech a barvách na vlasy.
Podobně jako v předchozích kvartálech zaznamenal L'Oréal výrazný nárůst zájmu o medicínské výrobky pro péči o pleť prodávané převážně v lékárnách. Dvojmístný procentuální růst ale vykázaly i firemní luxusní značky. Vyšší tržby měla firma ve všech regionech s výjimkou západní Evropy.
Díky znovuotevření kadeřnictví v některých zemích se vrátil zájem o výrobky určené pro profesionální péči. Za čísly ze stejné části loňského roku ale zaostává prodej masové produkce. Kvůli přetrvávající povinnosti nošení roušek je stále menší zájem o dekorativní kosmetiku.
Nicolas Hieronimus, který se tento měsíc chystá převzít funkci generálního ředitele, si pochvaluje příklad Izraele, kde se podle něj v březnu i přesto, že lidé stále musejí nosit roušky, potvrdil hlad po zkrášlovacích produktech. Prodej make-upu se v této zemi nevrátil na úroveň z roku 2019, ale o více než 40 % ji překonal, uvedl Hieronimus při čtvrtečním konferenčním hovoru s analytiky.
Zdroj: ČTK