McDonald's díky vysoké poptávce v USA zvýšil čtvrtletní zisk o 39 procent

Americký provozovatel restaurací s rychlým občerstvením McDonald's v prvním čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 39 procenta na 1,5 miliardy USD. Tržby pak byly vyšší než v době před pandemií, hlavně díky vysokému růstu poptávky v USA, oznámila ve čtvrtek firma.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 1,92 dolaru, a překonal tak odhady analytiků, kteří čekali zisk 1,81 dolaru na akcii. Tržby se zvýšily o devět procent na 5,12 miliardy USD a rovněž byly vyšší, než čekali analytici. Loni v prvním čtvrtletí se restaurace po celém světě zavíraly kvůli růstu počtu případů nemoci covid-19, takže zlepšení tržeb v meziročním srovnání se očekávalo. Nicméně růst byl tak silný, že letošní tržby za první čtvrtletí překonaly i ty ve srovnatelném období roku 2019, kdy činily 4,95 miliardy USD.
Tržby v provozovnách v USA otevřených nejméně rok se zvýšily o 14 procent. Snížil se sice počet zákazníků a mnoho provozoven zůstalo zavřených, ovšem ti, kteří přišli, více utráceli. Zájem zákazníků přilákaly také nové kuřecí produkty. Celosvětově se tržby v provozovnách otevřených nejméně jeden rok zvýšily o 7,5 procenta. Vysoký růst v Číně a Japonsku kompenzoval slabší výkon ve Francii a Německu.
Řetězcům rychlého občerstvení se podařilo mnohem lépe zvládnout pandemická omezení než ostatním v odvětví, zejména díky jejich rozsáhlým doručovacím sítím a konkurenceschopným cenám. McDonald's už před pandemií silně investoval do služeb rozvozu a také do svých prodejních okének pro řidiče drive-thru, které má u téměř všech restaurací v USA a u dvou třetin restaurací na největších evropských trzích. Restaurace v USA také začaly vykazovat známky stability díky vládní finanční podpoře domácností a zmírnění koronavirových omezení, které přiměly některé spotřebitele vyjít si ven na večeři.
Zdroj: ČTK