Zalando po úspěšném čtvrtletí zlepšuje výhled, otevře další kamenné obchody

Německá společnost Zalando, která je největším on-line prodejcem oděvů v Evropě, díky zájmu o nákupy na internetu zvýšila v prvním čtvrtletí zisk i tržby a opět zlepšila celoroční výhled. Firma ve čtvrtek také uvedla, že otevře dalších pět kamenných poboček. Čtvrtletní tržby vzrostly o 47 procent na 2,24 miliardy eur, čistý zisk pak činil 34,5 milionu po ztrátě 86,4 milionu eur ve stejném období loni. Za ztrátou byl přechodný nezájem o nakupování oblečení po prvním úderu pandemie.
Firma v uplynulých třech měsících zaznamenala největší příliv zákazníků za osm let. Aktivně jich u firmy objednává 41,8 milionu. Na příznivých výsledcích se podílel i menší počet vratek, což je trend typický pro nové klienty, který zesílil v období, kdy zákazníci museli kvůli vládním opatřením proti šíření koronaviru zůstávat doma.
Podnik ve středu zvýšil letošní odhad růstu tržeb na 26 až 31 procent z dříve očekávaných 24 až 29 procent. Provozní zisk nově odhaduje na 400 až 475 milionů oproti předchozím 350 až 425 milionům eur.
Zalando chce ovládnout více než než deset procent evropského trhu módních oděvů. Aby toho firma dosáhla, rozšiřuje síť poboček. Ke stávajícím deseti letos přibudou i v Rotterdamu a v Madridu, další se začnou stavět ve Francii, Německu a v Polsku.
Internetoví prodejci patří k vítězům koronavirové pandemie. Britská společnost Asos, což je konkurent Zalanda, v dubnu uvedl, že za první fiskální pololetí zvýšil tržby o 25 procent. Zisk před zdaněním pak vzrostl o 275 procent.
Cena akcií Zalanda se za poslední rok téměř zdvojnásobila. Firma od pátku spouští program odkupu vlastních akcií v objemu až 200 milionů eur.
Zdroj: ČTK