US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,31 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Německý řetězec Aldi přestane prodávat levné maso z umělých chovů

Německý potravinářský řetězec Aldi plánuje postupně do roku 2030 přestat prodávat levné maso z umělých chovů. Reaguje na kritiku ochránců zvířat a zákazníků. Spotřebitelé jsou na takový krok připraveni, uvedly v pátek firmy Aldi Nord a Aldi Süd, které fungují jako samostatné společnosti.

Nejpozději do roku 2030 si zákazníci Aldi budou v chladících pultech diskontního prodejce vybírat jen maso od zvířat s venkovním výběhem. Už od roku 2025 jim Aldi nebude nabízet maso z výlučně vnitřních chovů, kde se krávy, prasata a slepice téměř nemohou pohnout.

Aldi vytvořil v roce 2019 spolu s ostatními potravinářskými skupinami systém označení původu masa od jedné do čtyř. Úroveň jedna označuje halový chov pod umělým osvětlením, kde se zvířata téměř nemohou hýbat. V úrovni dvě mají mimo jiné více místa, v úrovni tři se mohou pohybovat ještě více a dostanou se na čerstvý vzduch. V úrovni čtyři označované jako premium se mohou volně pohybovat venku, ale ani maso z tohoto chovu nemá automaticky certifikát bio. Aldi do roku 2025 přestane prodávat maso zařazené do první a do roku 2030 do druhé úrovně.

Oznámení německého řetězce přivítalo nevládní hnutí Greenpeace. Na twitter napsalo, že je to "důležitý krok k většímu blahu zvířat“ a vyzvalo konkurenty Aldi, aby se k jeho plánu připojily. Úrovně tři a čtyři se by podle hnutí měly stát novou normou chovu zvířat.

Aldi se podobně jako jeho konkurent Lidl snaží zbavit své image nesmlouvavého slevového řetězce. V Německu, kde se kupuje hodně masa, se jí především vepřové. Diskonty tvoří přes 40 procent tohoto trhu. Kilo mletého masa se ve slevové akci dá pořídit i za 99 centů.

Zdroj: ČTK

Ekologie a životní prostředíEvropské akcieNěmeckoPotraviny
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio