US MARKETOtevírá za: 10 h 24 m
DOW JONES-0,27 %
NASDAQ-0,38 %
S&P 500-0,39 %
META-0,52 %
TSLA+0,51 %
AAPL-0,92 %

Primark už je s tržbami na úrovni z doby před pandemií, zlepšil i celoroční výhled

Irský prodejce oděvů Primark už se s tržbami dostal na úroveň z doby před pandemií a výsledky za třetí čtvrtletí jeho finančního roku překonaly i očekávání managementu. Oznámila to ve čtvrtek britská společnost Associated British Foods, která je vlastníkem tohoto oděvního řetězce. Díky vysoké poptávce zvýšila také celoroční výhled, na což její akcie zareagovaly růstem.

Redakce IW
Redakce IW
1. 7. 2021 | 16:03
Evropské akcie

Associated British Foods uvedla, že tržby obchodů Primark za třetí finanční čtvrtletí do 19. června meziročně vzrostly o 207 % na 1,61 miliardy liber. Přispělo k tomu zmírnění protiepidemických opatření, díky čemuž se mohly otevřít obchody. Řada lidí tak vyrazila na nákupy, aby obměnila šatník. Pokud by se braly v úvahu jen srovnatelné tržby, pak růst činil tři procenta.

Ve stejném období loni Primark musel kvůli pandemii zavřít všechny své obchody, v průměru na 12 týdnů. Primark má obchody v Evropě a ve Spojených státech, zboží on-line ale nenabízí. Letos byl každý pátý obchod na začátku čtvrtletí otevřený a na konci kvartálu už bylo otevřených všech 396.

Akcie Associated British Foods na burze v Londýně v reakci na zprávu o výrazném růstu tržeb řetězce Primark dopoledne přidávaly kolem pěti procent, než se nárůst po poledni zmírnil asi na polovinu. Za rok už zpevnily zhruba o 18 %, na úrovni z doby před pandemií ale ještě nejsou. Associated British Foods je potravinářská a maloobchodní společnost, podle svých internetových stránek má zhruba 133 000 zaměstnanců.

Finanční ředitel Associated British Foods John Bason řekl, že růst tržeb je důkazem větší důvěry a zároveň ochoty lidí utrácet ve srovnání s tím, jak se zákazníci chovali při otevření obchodů po předchozích vlnách šíření koronaviru. "Některé oblečení se na pultech ani neohřeje," řekl Bason agentuře Reuters. "Znamená to návrat lidí, kteří opravdu chtějí nakupovat, protože už začínají opět chodit ven. Předtím, po těch dvou uzávěrách, to bylo jen oblečení na doma, případně pyžamo nebo věci do domácnosti."

Bason ale poznamenal, že například prodej plavek nebo svátečního oblečení se na úroveň z doby před pandemií zatím nevrátil. Podle něj to lze vysvětlit tím, že lidé na zahraniční dovolenou nijak nespěchají a že mnoho jich pořád pracuje z domova.

Primark ale očekává, že v závěru finančního roku bude solidní poptávka pokračovat. Management proto zvýšil celoroční odhad provozního zisku bez vlivu splátky státní podpory na udržení zaměstnanosti za pandemie a nyní předpokládá, že výsledek bude zhruba v souladu s výsledkem předchozího finančního roku, kdy Primark vydělal 362 milionů liber. Dosud management očekával, že výsledek bude o trochu horší než v předchozím finančním roce.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieMóda a designVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika