US MARKETOtevírá za: 6 h 20 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META-2,35 %
TSLA-1,40 %
AAPL-0,41 %

EU dala Google dva měsíce, aby zlepšil vyhledávání hotelů a letů

Evropská unie dala americké internetové společnosti Google dva měsíce na to, aby zlepšila vyhledávání hotelů a letů, a také aby vysvětlila, jak výsledky hledání řadí. Jinak jí hrozí sankce. Oznámila to v pondělí Evropská komise a evropské úřady na ochranu spotřebitele. Praktiky nejpopulárnějšího vyhledávače na světě, který firma provozuje, dlouho vyšetřují antimonopolní úřady po celém světě. Některé z nich už mu vyměřily vysoké pokuty. "Spotřebitelé v EU nemohou být při plánování dovolených uváděni v omyl. Musíme jim umožnit, aby se mohli rozhodovat na základě transparentních a nezaujatých informací,“ řekl podle agentury Reuters evropský komisař pro spravedlnost Didier Reynders.

Google v reakci uvedl, že vítá dialog a ubezpečil, že s Evropskou komisí a spotřebitelskými úřady úzce spolupracuje. Ty si vyhradily, že pokud jeho návrhy na zlepšení nebudou dostatečné, budou se věcí dále zabývat a mohou přijít i se sankcemi.

Konečné zobrazované ceny by měly zahrnovat poplatky nebo daně, které se dají předem vypočítat. Referenční ceny používané k výpočtu propagovaných slev by se měly dát jasně rozpoznat, uvedl evropský zastřešující úřad spolu s belgickým a nizozemským úřadem na ochranu spotřebitele. Podle jejich zjištění měli u Googlu v některých případech více práv obchodníci než spotřebitelé.

Zdroj: ČTK

Alphabet (Google)Americké akciePrávoRegulace
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika