US MARKETZavírá za: 2 h 4 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Google bude blokovat reklamy, v nichž se popírá globální oteplování

Společnost Google bude na svých platformách blokovat reklamy, v nichž se objeví informace zpochybňující globální oteplování. Firma to oznámila v příspěvku na svém blogu. Chce tím zúžit prostor pro dezinformace šířené popírači vědecky podložené teorie o změnách klimatu a znemožnit jim z takového obsahu profitovat. Nová pravidla se budou týkat i serveru YouTube.

"V posledních letech jsme od stále většího počtu našich vydavatelských a reklamních partnerů slýchali znepokojené reakce ohledně reklam, které propagují nepřesná tvrzení o změnách klimatu. Zadavatelé reklamy jednoduše nechtějí, aby se jejich reklamy ocitly vedle takového obsahu. A vydavatelé a tvůrci nechtějí, aby reklamy propagující taková tvrzení figurovaly na jejich stránkách nebo v jejich videích," uvedl Google.

Společnost proto rozhodla, že zakáže reklamy, kde se objeví tvrzení "odporující široké shodě vědců o existenci a příčinách klimatických změn". Na svých serverech proto už nedovolí například obsah, který globální oteplování označuje za fámu, nepodloženou teorii nebo konspiraci, a popírá souvislost mezi změnami klimatu a emisemi skleníkových plynů.

Nová pravidla začne Google uplatňovat od listopadu, na serveru YouTube se jimi budou muset tvůrci a zadavatelé reklamy řídit od prosince.

Podle odborníků je otázka, zda změny přinesou nějaký užitek, protože bude velmi těžké určit hranici mezi neúplnou informací a dezinformací. Agentura AP citovala environmentální vědkyni Lisu Schipperovou z oxfordské univerzity, která jako příklad uvedla reklamu energetické společnosti, která propaguje čistou energii a přitom využívá fosilní paliva. "V určitých ohledech je tento typ reklamy ještě škodlivější, protože vypadá nezávadně, ale slouží k tomu, že firmě vytváří falešnou zelenou image," řekla Schipperová.

Provozovatelé sociálních sítí ještě nedávno s odkazem na zachování svobody projevu veskrze odmítali moderovat obsah, který na jejich platformy nahrávají uživatelé. V poslední době však vzhledem k rostoucímu tlaku odborné veřejnosti i politiků přistoupili k určitým opatřením, jejichž cílem je omezit šíření nepravdivých informací, například o volbách nebo o tématech týkajících se lidského zdraví. Technologická společnost YouTube v září oznámila, že začne blokovat veškerá videa s nepravdivými a neověřenými informacemi o schválených a běžně používaných vakcínách.

Zdroj: ČTK

Alphabet (Google)Americké akcieMédiaRegulace
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika