US MARKETOtevírá za: 1 h 15 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Disney je zpět v zisku, streamovací služba ale přilákala málo předplatitelů

Americká filmová a zábavní společnost Walt Disney se ve čtvrtém čtvrtletí svého finančního roku vrátila k čistému zisku, vydělala 159 milionů dolarů proti ztrátě 710 milionů USD před rokem. Její streamovací služba ale získala za čtvrté čtvrtletí nejméně předplatitelů od svého spuštění.

Streamovací služba Disney+ ve čtvrtletí získala 2,1 milionu zákazníků, což je méně než polovina předplatitelů, které si za stejné období zajistila konkurenční společnost Netflix. Analytici v anketě společnosti Factset předpokládali, že Disney+ získá 10,2 milionu zákazníků.

Za odhady analytiků zaostal i zisk divize zábavních parků, třebaže parky byly po období protipandemických uzávěr již v uplynulém čtvrtletí otevřené. Kapacitní omezení ale přetrvávají. Čtvrté čtvrtletí skončilo 2. října.

Na začátku října dosáhl počet platících předplatitelů služby Disney+ 118,1 milionu. Včetně služeb Hulu a ESPN+ činil počet zákazníků streamingu této společnosti 179 milionů. Netflixu v období od července do září přibyly čtyři miliony abonentů, celkem jich má téměř 214 milionů.

Šéf společnost Bob Chapek se v konferenčním hovoru s analytiky držel předchozí predikce, podle níž by do konce fiskálního roku 2024 mělo službu Disney+ využívat 230 až 260 milionů předplatitelů. Někteří investoři ovšem nejsou přesvědčeni o tom, že společnost Disney tuto prognózu splní, uvedl analytik serveru Investing.com Haris Anwar.

Společnost představila rozsáhlý seznam připravovaných titulů. Chapek uvedl, že většina stěžejních produktů značek Disney, Marvel a Star Wars se na Disney+ objeví od července do září příštího roku.

Společnost Disney také nedosáhla odhadu analytiků ohledně tržeb. Ty jí ve čtvrtém kvartálu vzrostly asi o 26 procent na 18,5 miliardy dolarů.

Výsledky divize zábavních parků i streamingové služby Disney+ poukazují na problémy, kterým společnost čelí v souvislosti s pandemií covidu-19. Otázkou podle analytiků zůstává, jak a kdy se zákazníci vrátí k zábavě na veřejných místech a zda to se to odrazí na výsledcích Disney+.

Zdroj: ČTK

Americké akcieVýsledková sezónaWalt DisneyZábava a zábavní průmysl
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika